همشهری آنلاین: رئیس محمع تشخیص مصلحت نظام عصرشنبه سوم اسفند در دیدار با گرهارد شرودر با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران ابایی از مذاکره درباره مسایل هسته‌ای ندارد گفت : مذاکره باید در شرایط برابر و بدون پیش شرط و به صورت مستمر باشد تا به نتیجه برسد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار رفسنجانی به روابط دیرینه ایران و آلمان در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد و خواستارگسترش روابط ورفع موانع همکاری دو کشور شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم همیاری میان دولت‌ها در رفع هر چه سریعتر بحران اقتصادی جهان گفت: به نظر می‌رسد ریشه این بحران که از آمریکا شروع شده و به اروپا و سایر مناطق سرایت کرده است عمیق‌تر از بحران مسکن در آمریکا باشد و عواملی فراتر از مسایل مطرح شده در اظهارات رسمی، عامل این بحران باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ابایی از مذاکره درباره مسایل هسته‌ای ندارد گفت: مذاکره باید در شرایط برابر و بدون پیش شرط و بصورت مستمر باشد تا به نتیجه برسد.

در ابتدای این دیدار صدراعظم پیشین آلمان گزارشی از بحران اقتصاد جهانی ارائه کرد وگفت: این بحران که ناشی از سوء مدیریت اقتصادی آمریکا بود موجب ضربه به اقتصاد سایر مناطق بخصوص اروپا شد.

شرودر با اشاره به لزوم همکاری همه کشورهای جهان برای عبور از این بحران گفت: مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و رفع بحران‌های منطقه می‌تواند کمک موثری در ایجاد صلح و ثبات و رفع بحران‌ها باشد.

صدراعظم پیشین آلمان جمهوری اسلامی ایران را کشوری بسیار مهم و تاثیر گذار در منطقه و جهان خواند و گفت: بدون همکاری ایران و آمریکا مشکلات کنونی منطقه و جهان برطرف نخواهد شد.

کد خبر 75824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز