همشهری انلاین: رئیس مجلس خبرگان رهبری با آیت‌الله سید محمد بحرالعلوم از علمای نجف اشرف دیدار کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از نجف اشرف،در این دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: تاریخ علمی و دینی خاندان بحر العلوم همواره مشعلی در مسیر مدرسه اهل بیت علیهم السلام و نشر معارف آنها بوده است و این خاندان بیش از 30 شهید در راه اسلام، قرآن و عراق تقدیم کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری سپس درباره نقش حوزه علمیه نجف اشرف گفت: حوزه علمیه نجف اشرف عهده دار نشر معارف اهل بیت (ع) است به همین سبب مهم ترین دانشگاه در جهان اسلام به شمار می‌رود و شخصیت‌های بزرگی در طول تاریخ از این حوزه فارغ التحصیل شده‌اند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: ایران مبارزات ضد استعماری خود را از طریق حوزه نجف اشرف آغاز کرد به طوری که فتوای معروف آیت الله شیرازی از همین حوزه صادر شد و در زمان نهضت مشروطه ایران نیز علمای نجف اشرف فتاوای مهمی صادر کردند، به همین سبب ما باید هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا این حوزه جایگاه ویژه‌ای راکه درگذشته داشت بازیابد و این موضوع جزء از طریق همکاری میان علما و ملت‌ های عراق و ایران میسر نمی‌شود.

آیت الله بحر العلوم نیز پس از این دیدار در جمع خبرنگاران افزود:‌ از آیت الله رفسنجانی به سبب نقشی که ایران در میزبانی از مبارزان عراقی در زمان رژیم سابق بعث عراق ایفا کرد، تجلیل می‌کنیم و ایشان را بازوی توانا و فعال انقلاب اسلامی ایران می‌دانیم.

آیت الله بحر العلوم سفر رئیس مجلس خبرگان رهبری به عراق را از دو بعد سفری تاریخی خواند و افزود: ‌از نظر سیاسی ‌ منطقه برای عبور از بحران نیازمند شخصیت‌های نظیر آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

آیت الله بحرالعلوم تاکید کرد: از نظر دینی نیز به تلاش‌های آیت الله رفسنجانی برای حمایت از دانشگاه دینی نجف اشرف که چهارمین دانشگاه دانشگاه جهان اسلام به شمار می‌رود، چشم امید داریم.

وی با بیان اینکه به زودی دانشگاه نجف هزارمین سال تاسیس خود را جشن می‌گیرد‌، ابراز امیدواری که نجف اشرف بتواند به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2011 شناخته شود.

کد خبر 76590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز