دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر و نخبگان علمی حضور داشتند، ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حل مسائل اقتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی کشور را در گرو توجه به دانایی‌محوری عنوان کرد و گفت: در سایه مدیریت صحیح مبتنی بر علم و آگاهی می‌توانیم اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور را تحقق بخشیم و بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی اداره علمی کشور را بسیار مهم و به صورت عملی میسر دانست و گفت: دوره سعی و خطا و آزمایشی عمل کردن پایان یافته و این گونه عمل کردن سمی برای مدیریت جامعه است.

وی حرکت خارج از مسیر برنامه‌های توسعه‌ای و عمل نکردن به برنامه‌های مصوب را موجب انحراف در مسیر پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: در چنین حالتی بازگشتن به نقطه اولیه و حرکت در مسیر اصلی هزینه زیاد و مدیریت نیرومندی می‌طلبد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات در مسیر توسعه کشور پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد: پس از پایان جنگ در زمینه‌های زیربنایی کارهای عظیمی صورت پذیرفت که رشد سدسازی، ساخت سیلوها، کارخانه‌های سیمان، ذوب فلزات و پالایشگاهها نمونه‌های خوب آن است.

وی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌‌ای و ساخت ماهواره‌ برای کارهای علمی را از اقداماتی عنوان کرد که سالیان طولانی، دانشمندان کشور در این عرصه تلاش کردند و اکنون شاهد ثمرات آن هستیم.

وی حل مسائل اقتصادی کشور را در گرو ایجاد فضای رقابتی در کشور عنوان کرد و گفت: در اقتصاد با زبان زور و تحمیل نمی‌شود عمل کرد و از راه آن که ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و اشتغال است می‌توان مسائل را حل کرد.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به موضوع ارزش‌ها و حفظ آن در جامعه تاکید کرد: بسیاری از ضد ارزش‌ها که مشاهده می‌شود محصول فقر و جهل است و ارزش‌ها در سایه زندگی صحیح و متعادل و مبتنی بر دانش و تقوی امکان‌پذیر است.

وی ایجاد فضایی آزاد برای طرح پرسش و نقد در دانشگاه‌ها را یک نیاز عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها در چنین فضایی می‌توانند جامعه را مسیر صحیح رهنمون شوند.

در ابتدای این دیدار صادق زیباکلام از اساتید دانشکده، طبرستانی مشاور معاونت فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه تهران، حق‌گو از دانشجویان و صالحی از ایثارگران دانشگاه هر کدام مطالبی را درباره مسائل کشور بیان کردند.

کد خبر 75418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز