همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اداره علمی کشور را بسیار مهم و عملی میسر دانست و گفت: دوره سعی و خطا و آزمایشی عمل کردن پایان یافته و این گونه عمل کردن سمی برای مدیریت جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

دراین دیدار که تعدادی از دانشجویان شاهد وایثارگر و نخبگان علمی حضور داشتند، آیت الله هاشمی رفسنجانی حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور را در گرو توجه به دانایی محوری عنوان کرد و گفت: در سایه مدیریت صحیح مبتنی بر علم و آگاهی می‌توانیم اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور را تحقق بخشیم و بهره وری را افزایش دهیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حرکت خارجی از مسیر برنامه توسعه‌ای و عمل نکردن به برنامه‌های مصوب را موجب انحراف در مسیر پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: در چنین حالتی بازگشتن به نقطه اولیه و حرکت در مسیر اصلی هزینه زیاد و مدیریت نیرومندی     می‌طلبد.

وی با اشاره به مشکلات در مسیر توسعه کشور پس از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: پس از پایان جنگ در زمینه‌های زیربنایی کارهای عظیمی صورت پذیرفت که رشد سد سازی، ساخت سیلوها، کارخانه‌های سیمان، ذوب فلزات و پالایشگاه‌ها نمونه‌های خوب آن است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، استفاده صلح آمیز از انر‍ژی هسته‌ای و ساخت ماهواره برای کارهای علمی را از اقداماتی عنوان کرد که سالیان طولانی، دانشمندان کشور در این عرصه تلاش کردند و اکنون شاهد ثمرات آن هستیم.

وی حل مسائل اقتصادی کشور را در گرو ایجاد فضای رقابتی در کشور عنوان کرد و گفت: در اقتصاد با زبان زور و تحمیل نمی‌شود عمل کرد و تنها از راه آن که ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و اشتغال است می‌شود مسائل را حل کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به موضوع ارزش‌ها و حفظ آن در جامعه تاکید کرد: بسیاری از ضد ارزش‌ها که مشاهده می‌شود محصول فقر و جهل است و ارزش‌ها در سایه زندگی صحیح و متعادل و مبتنی بر دانش و تقوی امکانپذیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام، ایجاد فضایی آزاد برای طرح پرسش و نقد در دانشگاه‌ها را یک نیاز عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها در چنین فضایی می‌توانند جامعه را به مسیر صحیح رهنمون شوند.

در ابتدای این دیدارصادق زیباکلام از اساتید دانشکده مذکور، طبرستانی مشاور معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه تهران، حق گو از دانشجویان و صالحی از ایثارگران دانشگاه  مطالبی را در خصوص مسائل کشور بیان کردند.

کد خبر 75385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز