جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله جنتی، امام جمعه موقت تهران در محل دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: سیاهنمایی کردن و نومید ساختن مردم و نادیده گرفتن خدمات نه مشروع است و نه معقول و ادامه این کار حتی به نفع کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند، نخواهد بود.

 دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران هشدارداد: با توجه به پیروزی فلسطینی ها بر رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه، آنها باید مراقب باشند،در عرصه سیاسی و در میز مذاکرات شکست نخورند.

" احمد جنتی" در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه مساله غزه، موضوع کهنه شدنی نیست، اظهار داشت: تا زمانی که شرایط لازم در این منطقه برقرار نشود و حکومت مردمی مستقر نشود، موضوع غزه در ذهن جهان اسلام کهنه نمی‌شود.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در جنگ نظامی خود با مردم غزه آبروی توان نظامی خود را بردند، گفت: خودنمایی‌هایی که رژیم اشغالگر درباره توان نظامی خود داشت، در باریکه غزه توسط مردمی شکست که حتی از یک صدم این امکانات بی بهره بودند. جنتی درعین حال هشدار داد: فلسطینی‌ها باید مراقب باشند که در عرصه سیاسی و در مذاکرات سیاسی از صهیونیست‌ها شکست نخورند. وی خطاب به فلسطینی‌ها گفت: سیاست بازان جهان و آمریکایی‌ها می‌خواهند با شما بازی کنند و لذا باید مراقب باشید و با دوستان خود مشورت کنید.

 خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه گروه‌های فلسطینی در موضوع بازسازی غزه نیز باید هوشیار باشند، اظهار داشت: باید در این زمینه نیز مراقب بود زیرا عده‌ای می‌خواهند با کمک‌ها و امکاناتی که کشورها برای بازسازی غزه انجام می‌دهند، جیب خود را پر کنند. جنتی خاطر نشان کرد : بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کمک‌هایی که کشورهای مختلف برای بازسازی افغانستان اختصاص داده‌ بودند، توسط آمریکایی‌ها و شرکت‌های این کشور هزینه شد بدون آنکه تحول و بازسازی اساسی در افغانستان صورت گرفته شود.

خطیب جمعه تهران افزود: بر اساس یکی از این گزارش‌ها یکی از افسران آمریکایی 700 هزار دلار از بودجه بازسازی افغانستان و عراق اختلاس کرده است و لذا فلسطینی‌ها باید مراقب باشند که کمک‌ها برای بازسازی غزه به دست مردم این کشور و دولت قانونی آن برسد. جنتی با تاکید بر اینکه تهاجمات و جنایات رژیم صهیونیستی تمام نشده است، گفت: دیوان لاهه درحالی رییس جمهور سودان را به اتهام آدم کشی محکوم می‌کند که در برابر همه کشتارهایی که تاکنون در فلسطین توسط اسرائیلی ها رخ داده، سکوت کرده است.

 وحدت از اهم مسایل اسلامی است

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: وحدت مسلمانان حافظ اسلام است و نگهداری و تداوم اسلام بدون وحدت امکان پذیر نیست. جنتی با تاکید بر اینکه استقرار نظام اسلامی در ایران نیز در سایه وحدت به دست آمد، گفت: امروز چون دشمنان می‌دانند وحدت مایه عزت و قدرت است، همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند. وی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را یکی از اقدامات دشمنان اسلام بر شمرد و گفت: بیداری اسلامی می‌تواند مانع از موفقیت این توطئه‌ها شود. جنتی با بیان اینکه برخی از سر جهل و نادانی تفرقه در بین مسلمانان را دامن می‌زنند، گفت: این جهل ناشی از تعصب است واین مساله بدترین نوع گمراهی به شمار می‌رود.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه تفرقه در بین مسلمانان موجب ذلت آنان شده است، این سوال را مطرح کرد که " چرا امروز اسرائیل باید حاکم بر سرنوشت مسلمانان فلسطین باشد و یا در سرنوشت دیگر مسلمانان دخالت کند؟"

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سیاه نمایی کردن و نومید ساختن مردم و نادیده گرفتن خدمات نه مشروع است و نه معقول و ادامه این کار حتی به نفع کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند، نخواهد بود. جنتی خاطر نشان کرد که نومیدکردن مردم، جامعه را از حرکت باز می‌دارد و لذا هیچ کس نباید به خاطر مقاصد سیاسی خود روحیه مردم را از آنان سلب کند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز تاسیس بنیاد شهید را گرامی داشت و با بیان اینکه این نهاد انقلابی تاکنون توانسته است خدمات خوبی را به خانواده شهدا و ایثارگران ارایه دهد ، گفت: پیشرفت‌هایی که امروز در عرصه‌های علمی، صنعتی و نظامی و نیز حفظ استقلال کشور به دست آمده به برکت خون شهیدان است. وی با تبریک فرا رسیدن سال جدید، از مردم خواست تا با رعایت مسایل اسلامی، از اسراف در ایام نوروز بپرهیزند و رسیدگی به محرومان و دستگیری از آنان را فراموش نکنند.

کد خبر 77139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز