جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه تهران به روال همیشگی در دانشگاه تهران و این هفته به امامت آیت‌الله جنتی برگزار شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران با "ابراز تاسف ازاینکه برخی دوستان بی انصاف و مدعی دوستی، با تکرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زیر سوال می‌برند"، انتخابات درایران را سالم ترین، آزادترین و پرشورترین انتخابات جهان دانست.   

در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: شورای نگهبان با کمال صلابت برای حفظ سلامت انتخابات حاضر است و اگر دستگاه یا جریانی بخواهد سلامت انتخلابات را مخدوش کند، شورای نگهبان در کنار مردم مقابل آن خواهد ایستاد.

دبیر شورای نگهبان با تاکید مجدد بر سلامت انتخابات برگزار شده در ایران در 30 سال گذشته، نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به رعایت اخلاق انتخاباتی فرا خواند و افزود: در تبلیغات انتخاباتی نباید تخریب و تحقیر و اهانت و توهین صورت گرفته و ارزشها و مرزهای اسلامی زیرپا گذاشته شود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به کسانی که دانسته و یا ندانسته حرف‌های نابابی می زنند، اظهار داشت: این افراد باید بدانند که اگر مردم حرف آنان را باور کنند، حضورشان در انتخابات کمرنگ خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران، حضور گسترده مردم در انتخابات را شوکت و قدرت نظام جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: هرچه انتخابات پرشورتر برگزار شود، نشانگر قدرت بیشتر نظام است.

به گفته دبیر شورای نگهبان، نظام جمهوری اسلامی باید با قدرت و درایت در مقابل توطئه های مداوم دشمن ایستادگی کند و باید از هر آنچه که به قدرت جمهوری اسلامی خدشه وارد کند، جلوگیری شود.

آیت الله جنتی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب اصلح، گفت: فرد اصلح کسی است که واجد معیارهای اسلامی و ارزشی و توان کاری باشد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: کسی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و هر انتخابات دیگری نامزد می شود، باید توان تامین و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، اجرای عدالت، جلوگیری از تبعیض ها و برقراری ضوابط به جای روابط،‌ حمایت از مظلومان، مبارزه با فساد، دفاع از احکام و ارزش های اسلامی و اسلام خواهی را داشته باشد و مردم نیز باید در انتخاب فرد مورد نظر، به این ویژگی‌ها توجه کنند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به شکل گیری حرکت اسلام خواهی در جهان و گرایش اسلامی مردم جهان به ایران، گفت: بر این اساس، باید در تمام رده های مسئولیتی و ازجمله ریاست جمهوری افرادی قرار گیرند که سنگ اسلام را به سینه زده و در دفاع از آن غیرتشان به جوش آید نه اینکه در روزنامه ها به اسلام، قرآن و پیغمبر اهانت صورت گیرد و آنان ککشان نیز نگزد.

دبیر شورای نگهبان، هدف تمام مردم را حاکمیت اسلام در ایران خواند و تصریح کرد: اگر غیر از این باشد، گم کردن راه است.

به گفته آیت الله جنتی، انتخابات در تمام جهان جنگی برای رسیدن به قدرت است و کسانی نیز که در ایران از هر وسیله ای برای رسیدن به قدرت استفاده می کنند،‌ نباید مدعی پیروی از حکومت ولایت فقیه باشند و اگر چنین شد، باید پرونده ایثارگری، فداکاری و شهادت در این مملکت بسته شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایتی، شهادت حدود 50 زایر ایرانی عتبات عالیات را در عراق تسلیت گفت و با معرفی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی و نظامی آنان به عنوان مقصران اصلی این جنایت، گفت: جنایتکاران آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل وابسته به آنان همچون افراد مستی هستند که خیر و شر خود را تشخیص نمی دهند.

آیت الله جنتی با اشاره به کشتار اخیر 100 نفر در دو روستای افغانستان، از آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل وابسته به آنان نظیر القاعده و طالبان به عنوان خون آشام‌هایی نام برد که آدم کشی برای آنان هنر و امتیاز محسوب شده و از خوردن خون افراد بیگناه سیرآب نمی شوند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت که اکنون هزار و یک مشکل اقتصادی و بحران، آمریکا را به خود گرفتار کرده اما سران این کشور، به جای رفع مشکلات داخلی، باز هم به کشورهای دور لشکرکشی نظامی می‌کنند در حالیکه این اقدام 100 درصد به ضرر خودشان است اما نمی‌فهمند.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به روز جهانی هلال احمر، از تلاش‌های صادقانه و مخلصانه سازمان هلال احمر در رسیدگی به آسیب دیدگان مناطق زلزله زده، سیلزده و نیازمندان به کمک قدردانی کرد

کد خبر 80833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز