جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های دوم نماز جمعه‌ این هفته تهران گفت: شما مردم عزیز30 سال درانتخابات شرکت کرده‌اید و همواره شرکت می‌کنید، همیشه هم سرفراز بیرون آمده‌اید و دشمنان را ناامید کردید، آنها که تلاش کرده‌اند در هر دوره‌ای آمار شرکت کنندگان را پایین بیاورند و مشروعیت نظام را زیرسوال ببرند ناکام مانده‌اند. خدا را شکر می‌کنیم که مردم ما هوشیارند.

وی افزود: آنها در این دوره هم بیکار ننشسته‌اند. مساله فقط هم مساله انتخابات نیست. هدف آنها براندازی نظام، سرکوب انقلاب، سلطه مجدد برمردم و بیرون کردن قرآن است. این ما هستیم که باید حواس‌مان جمع باشد. آنها می‌خواهند هرچه می‌شود آمار شرکت‌کنندگان کم شود، اما مردم ما توجه دارند هرکاری دشمن می‌خواهد به ضرر ماست.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: پس باید درانتخابات با شرکت گسترده چشم دشمن را کور کرد. علاوه بر این، آنها غیبت‌گویی‌هایی می‌کنند که در انتخابات تقلب می‌شود. این هم با همان هدف است. مردم ما باید با شرکت گسترده پای صندوق بیایند و رای بدهند. باید با هوشیاری شما و ارشادهای مقام معظم رهبری و نظارت بسیار قوی شورای نگهبان آن را خنثی کنیم.

وی با تضمین سلامت انتخابات ازسوی شورای نگهبان، یادآورشد: من به شما قول می‌دهم و صحت انتخابات را تضمین می‌کنم. ا وظیفه داریم، مسئلیت به عهده‌ ماست و همه می‌دانند که شورای نگهبان نه حزبی دارد نه باندی و نه منافعی در این مورد دارد، بلکه هر نفعی باشد به جیب مردم ریخته می‌شود. شورای نگهبان صرفا به عنوان وظیفه‌ی الهی و ادامه خط امام و رهبری کار می‌کند. تجربه نشان می‌دهد در 30 سال انتخابات هر جا خدشه‌ای بوده با آن برخورد کرده و بعد هم سلامت انتخابات را تضمین کرده و نتایج را اعلام کرده است. آنها هم دلشان از همین می‌سوزد و از همین ناراحتند که شورای نگهبانی هست که تحت تاثیر کسی قرار نمی‌گیرد ، سفارشی کار نمی‌کند و وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد.

جنتی تاکید کرد: علاوه بر اینها می‌خواهند انتخابات را وسیله‌ای برای تفرقه در مردم قرار دهند و مردم را به جان هم بیاندازند. آنها می‌خواهند انتخابات را خراب کنند تا به هدف اصلی براندازی برسند. ما چه کنیم؟ ما مسلمانیم، ما دست‌پرورده مکتب امام هستیم، ما زیر هدایت‌های مقام معظم رهبری هستیم. این مسایل اختصاص به انتخابات ندارد و قانون، شرع، احکام اسلام و اخلاق همه جا باید حاکم باشد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد:30 سال از انقلاب گذشته تا عده‌ای آمده‌اند و رفته‌اند، کارهایی کم و زیاد کرده‌اند و رفته‌اند و آثارش که در قبر و قیامت ظاهر می‌شود مانده است. من توصیه می‌کنم همه اقشاری که در انتخابات سهمی دارند، خدا را یادتان نرود، قانون را زیر پا نگذارید و اخلاق را فراموش نکنید و این را بدانید که کاربدست خداست.

وی تاکید کرد: درست است که ما وظیفه‌ای داریم ولی آنکه کار به دست اوست خداست. پس باید دعا کنیم و حساب‌مان را با خدا صاف کنیم.الان خبر دارم عده‌ای توسل پیدا می‌کنند، مشهد می‌روند، زیارت می‌خوانند و روزه می‌گیرند. هر چه می‌توانیم توسل به خدا کنیم، توکل‌مان به خدا باشد. از او بخواهیم هرچه خیر است برای مردم مقدر کند.

جنتی در ادامه با اشاره به سخنرانی اوباما در قاهره و سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره)، یادآور شد: او چراغ سبزهایی نشان می‌دهد و اعتراف می‌کند که انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق ایران است اما باز هم اشاره به سلاح هسته‌ای می‌کند. همانطور که مقام معظم رهبری گفته‌اند اینها شعارهایی مانند تغییر است اما ریشه‌ها را می‌خواهید چه کنید؟

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از مسائل ما اسرائیل است که در خاورمیانه ایجاد تنش می‌کند. با او چه می‌خواهید بکنید. آیا هنوز از او حمایت می‌کنید؟ با این ملت مظلوم فلسطین چه می‌کنید؟ با دموکراسی چه می‌کنید؟ آیا باز هم دوگانه عمل می‌کنید؟ اگر هر جا مردم رای دادند رای مردم را محترم می‌شمارید؟

وی اضافه کرد: چرا در لبنان دخالت می‌کنید؟ مردمی که سال‌های سال از دست اسرائیل زجرها کشیده‌اند و چقدر کشته داده‌اند و ویرانی کشیده‌اند اینها روی پای خود ایستاده‌اند. چرا شما نماینده خود را آنجا می‌فرستید که به آنها پول بدهد تا انتخابات به نفع مقاصد آمریکایی تمام شود؟ اگر می‌خواهید تغییر دهید مگر تغییر با حرف درست می‌شود؟ شما می‌خواهید منفوریت را از بین ببرید چرا مردم از شما منتفرند؟ برای ظلم و حق‌کشی است. اسرائیل یکی از حق‌کش‌های شماست.

جنتی گفت: من موکدا توصیه می‌کنم در ایام انتخابات و همیشه خدا را یادتان نرود. همه‌ خطبای جمعه ما را به تقوی دعوت می‌کنند. این تقوا را فراموش نکنید، برادری‌ها را برهم نزنید. ما همه با هم برادریم و همه باید با هم زندگی کنیم. اینها را برهم نزنید چرا که اینها ارزان به دست نیامده و برهم زدن آن گران تمام می‌شود.

آیت‌الله احمد جنتی همچنین در خطبه‌ی اول نماز جمعه تهران با تسلیت ایام سوگواری امام راحل، گفت: ارتحال امام خمینی واقعا داغی بر دل ما نشاند که کهنه نمی‌شود و به هر مناسبتی تازه می‌شود. این مصیبتی بود که به جهان اسلام، بشریت و جمهوری اسلامی وارد شد.

 دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های اول نمازجمعه تهران با اشاره به سالگرد 15 خرداد، اظهارکرد: 15خرداد اولین مصیبتی بود که بر جامعه وارد شد و اولین حمله ددمنشانه‌ رژیم طاغوت به مردم بی‌پناهی بود که برای حمایت از رهبرشان به خیابان آمدند و آنها را به خاک و خون کشیدند. خداوند همه شهدای 15 خرداد را با شهدای کربلا محشور گرداند.

وی با تسلیت حادثه‌ دلخراش مسجد امیرالمومنین در زاهدان، افزود: تعدادی افراد بی‌گناه در این حادثه شهید شدند. سزاوار نبود وقتی رهبر عزیزامان در کردستان با حرکت خود وحدت کلمه را تقویت کردند این کار صورت بگیرد. البته از دشمن انقلاب که هستی انقلاب را هدف گرفته انتظاری نبود. امیدواریم خداوند به شهدای این حادثه اجر شهادت بدهد.

جنتی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلابی تاریخی و بدون مشابه صورت داد. این انقلابی محمدی، انبیایی علوی و حسینی بود. مجموعه‌ این سه انقلاب، انقلاب جمهوری اسلامی را پدید آورد. هنوز هم نفس امام دل‌ها را روشن و بیدار می‌کند. آثار ایشان بعد معنوی دارد و من توصیه می‌کنم وصیت‌نامه امام را بخوانید. خواندن آن دل را روشن و نرم و قساوت را برطرف می‌کند. وصیت‌نامه‌ی امام (ره) مربوط به یک نسل و دو نسل و داخل وزیران نیست بلکه وصیت‌نامه‌ای است مربوط به همه مسلمانان و نشان دادن راه نجات است. اگر به این وصیت‌نامه‌ها عمل شود مایه سعادت و اگر از آن غفلت شود موجب ضرر است.

وی اضافه کرد: هدف امام را نباید فراموش کرد. مساله‌ انقلابی بودن برای همیشه تاریخ و با امیدی که به همه می‌داد که بدانید این انقلاب پیروز است، گسترده می‌شود و در سرزمین ایران محدود نمی‌شود.ما خیلی حواس‌مان را جمع کنیم ببینیم کجاییم و چه می‌خواهیم بکنیم. در این وصیت‌نامه وصی امام کیست؟ 70 میلیون جمعیت امروز و نسل‌های بعد وصی امام هستند و این ماییم که باید به آن عمل کنیم.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به برخی سخنان امام خمینی، خاطر نشان کرد: انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی" و "اجتماع ملت سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه" این دو رکن بود که انقلاب را پیروز کرد و آن را برای آینده حفظ می‌کند. نباید اهداف دیگر را دنبال کرد. به فکر خودمان نباشیم، این وظیفه‌ی امروز ماست، ایشان وعده داد که می‌توانید این انقلاب را تا ظهور ولی عصر به دنیا صادر کنید. این وظیفه‌ ما بخصوص نسلی است که امام را به چشم خود دیده است.

جنتی ادامه داد: چون نهضت اسلامی بود خود به خود عزت ملت را به دنبال داشت و برای ما عزت آفرید. امام ما را از شر آمریکا و غرب و شرق نجات داد. ایشان با سیاست نه شرقی و نه غربی استقلال کامل تضمین شده به ما داد و راه را نشان داد که روی پای خود بایستیم. الان هیچ قدرتی نمی‌تواند ادعای نفوذ سیاسی در مملکت ما کنند. البته شیطنت می‌کنند اما نفوذ نمی‌توانند بکنند و مراکز قدرت مصون از دخالت بیگانه است.

وی اضافه کرد: امام قرآن را به صحنه آورد، قرآن و اسلام زنده شد همانطور که مسلمانان زنده شدند. امام به معنای واقعی احیاگر شد، ایشان با هدایت‌های خدا کار می‌کرد و کار بزرگی انجام داد. حالا این ماییم که باید پاسدار دستاوردهای امام باشیم. حرکت‌های ما باید بعد معنوی و الهی داشته باشد. دنیا پست‌تر از این است که جان، مال یا وقت‌مان را برای آن بدهیم و باید اینها را فدای معنویت کنیم.

دبیر شورای نگهبان در پایان، گفت: بترسیم از روزی که خدای نکرده در اثر فراموش کردن اهداف امام دشمن هوس کند بر ما مسلط شود. دشمن بیکار ننشسته، مرتب نقشه‌های جدید به کار می‌گیرد و از ابزارهای مختلف استفاده می‌کند. این ما و شما مردم هوشیار هستید که باید نقشه‌ها را بشناسید و آنها را فرصتی کنید و همه آنها ان‌شاءالله به وسیله مردم ما سرکوب خواهند شد.

کد خبر 82850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز