جمعه ۱۹ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 19 تیر به امامت آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در محل دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وظیفه همه افراد جامعه برای ایجاد آرامش بر جامعه اسلامی گفت: جامعه وقتی به سمت سعادت حرکت می‌کند که در آن عدالت باشد و جامعه اسلامی وقتی می‌تواند عدالت را پیاده کند که بین        امت‌اسلام همدلی و همرنگی وجود داشته باشد.
 
  آیت الله امامی کاشانی بحث اخوت و برادری در جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: حکومت هر اندازه برای ایجاد عدالت تلاش کند نمی‌تواند در میان دل‌های از هم گسسته این امر را محقق کند.

وی با تاکید براهمیت مسائل اخلاقی گفت: اخلاق، اساس کار است اما مسائل سیاسی و اقتصادی از شاخصه‌های کار محسوب می‌شوند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به آیات قرآن کریم، مردم را به رعایت بیشتر مسائل اخلاقی توصیه کرد و گفت: دادن لقب‌های زشت به دیگران موجب تزلزل جامعه می‌شود.

آیت الله امامی کاشانی افزود: براساس آیه قرآن کریم افرادی که تحقیر می‌کنند، استهزا می‌کنند و در فکر عیب جویی از دیگرانند، جامعه را متلاشی می‌کنند اما فکر می‌کنند که آدم‌های خوبی هستند در حالی که چه بسا قومی که شما عیبشان را می‌گوئید از خود شما بهتر باشند.

آیت الله امام کاشانی با اشاره به انتخابات 22 خرداد گفت: این جمعیت که پای صندوق‌های رای آمده‌اند همه یک صف بودند، یک دل داشتند و همه برای سعادت کشور حرکت کردند و هرچهار کاندیدای ریاست جمهوری نیز دارای همین روحیه بودند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: کسی نمی‌تواند بگوید که از دیگری بهتر است ملاک بهتر بودن رابطه با خداست که کسی از آن خبر ندارد.

آیت الله امامی کاشانی با توصیه به پرهیز از عیب جویی و با اشاره به فرصت طلبی‌های دشمنان انقلاب اسلامی گفت: نباید به دشمنان انقلاب بهانه‌ای برای بزرگنمایی مشکلات داد.

کد خبر 85168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز