جمعه ۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه تهران در نخستین هفته مرداد ماه به روال معمول در دانشگاه تهران و به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی برگزار شد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی با گرامی داشت سالگرد برگزاری نماز جمعه گفت: این تریبون، تریبون افتخارآفرین نظام اسلامی است و از زمان اولین نماز جمعه که به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار شد، تاکنون این تریبون روشنگری، اطلاع‌رسانی، افشای توطئه‌های دشمن و خدمت به نظام مقدس اسلامی را به همراه داشته است.

وی در ادامه ضمن این که زنده کردن دین را از افتخارات انقلاب بزرگ اسلامی دانست، اظهار کرد: در این مسیر دین که منزوی بوده و آن را افیون توده‌ها می‌خواندند زنده شد که این قدرت و ظرفیتش را نشان می‌دهد.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با بیان این که حکومت دینی که در این کشور تشکیل شده و بیش از سی سال از عمر مبارکش گذشته است، از ده‌ها توطئه‌ گسترده جان سالم به در برده است، گفت: امروز انقلاب اسلامی شجره‌ طیبه‌ تنومندی است که تندبادها هم نتوانسته به آن سر سوزنی آسیب برساند چه برسد به امواج زودگذر سطحی. در این مسیر مردم نیز نشان دادند که علمدار دین هستند.

خاتمی در ادامه دشمن‌شناسی را از ابعاد مختلف بصیرت دانست و گفت: این عنصری است که اگر باشد انسان‌ها در فتنه‌ها راه و صراط مستقیم را گم نخواهند کرد.

وی در ادامه به بیان نقاطی که طی آن دشمنان، انقلاب بزرگ اسلامی را مورد هدف قرار گرفته‌اند، پرداخت و گفت: اولین این نقطه‌ها ستون خیمه انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه است.

امام جمعه موقت تهران ولایت فقیه را برای ملت اصلی‌ترین سرمایه دانست و اظهار کرد: انقلاب از این نقطه برخاست و مردم ما قبل از این که نظام و قانون اساسی را برگزینند، ولایت فقیه را برگزیدند. ضمن اینکه ولایت فقیه با جان و دل مردم ما عجین شده است.

خاتمی درعین‌حا با بیان اینکه این عنصر عزت (ولایت فقیه) از آغاز پیروزی انقلاب مورد هجمه بوده است، تاکید کرد: احساس می‌کنیم طی یکی دو ماهه اخیر قدری این هجمه‌ها افزایش یافته و آتش بیاران معرکه که خارج کشورند و برخی داخلی‌های ناآگاه و مغرض هم آتش بیاران معرکه شده‌اند.

وی با بیان این که اساسی‌ترین اصل برای پاسداری از انقلاب، ولایت فقیه است، گفت: اما کسانی نمی‌خواهند این فصل‌الخطاب را بپذیرند و از فرمایشات مقام معظم رهبری تمکین نکرده و ایشان را جناحی تلقی می‌کنند و حرف‌های بچه‌گانه می‌زنند. البته این حرف‌ها در برابر سیل امت وفاداری که جان‌شان برای رهبری می‌دهند، چیز زیادی نیست ولی وظیفه خطیر این است که هشدار دهد و من به صراحت می‌گویم که مردم ما تا آخرین نفس و قطره خون پای این علم ایستاده‌اند.

خاتمی با بیان اینکه مردم ما هم اصل ولایت و هم مصداق آن را پذیرفته‌اند، گفت: همه‌ عشقی که مردم ما به امام راحل عظیم‌الشان‌شان داشتند یکجا نصار مقام معظم رهبری کردند. بزرگی که راهش راه امام، خطش خط امام، اخلاصش اخلاص امام و تدبیرش تدبیر امام (ره) است.

وی افزود: ما از این مردم یاد گرفتیم که این مردم فدای رهبر هستند و شعارشان هم این است که ای رهبر آزاده آماده‌ایم‌ آماده و این پیام صریح به خفاش صفتانی است که این شکوه و خروش را نمی‌بینند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: ما از برخی جلسات هتاکانه و توطئه‌های علیه ولایت با خبریم، ولی به این‌ها می‌گوییم که شما راه به جایی نمی‌برید و با تلاش مذبوحانه خود فقط عرض خود می‌برید و زحمت ما می‌دارید.

وی در ادامه فرهنگ استکبارستیزی را دومین نقطه‌ مورد توجه و حمله‌ دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: باید دانست که این فرهنگ، فرهنگ عزت ماست و زیربنای اسلامی و قرآنی دارد و اصلا لا اله الا الله به معنی فرهنگ استکبارستیزی است و امام (ره) این فرهنگ را تبیین و در جان این ملت نهادینه کرد و اصلا امام بود که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و فریاد سی ساله‌ مرگ بر آمریکای ما برگرفته از همان آموزه‌ها است.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه طی یکی دو ماهه گذشته این فرهنگ را افرادی مورد هجمه قرار داده‌اند، تصریح کرد: برخی قبح ارتباط با بیگانگان را خدشه‌دار کردند و گفتند ما برای پیروزی در کنار این که به یک شوک اجتماعی نیاز داریم به یک شوک خارجی هم نیاز داریم. این شوک خارجی حمایت رسانه‌ای بیگانگان از اغتشاشگران است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان اضافه کرد: وقتی در کشور ما وزیر محترم اطلاعات خبری را نقل می‌کنند و می‌گویند در یکی دو ماهه اخیر از برخی ستادها بیش از صد بار با برخی سفارتخانه‌های بیگانگان از جمله انگلیس تماس گرفته شده است انسان این غصه را کجا ببرد. انگلیسی که پیر خرفت استعمار است و ملت ما جز خیانت، مکر و حیله از آن نمی‌شناسد.

وی خطاب به این افراد با بیان اینکه شما با چه هدفی با این بیگانگان تماس می‌گیرید؟ اظهار کرد: برخی از وابستگان این گروه‌های سیاسی قبل از انتخابات خودشان گفتند که با آمریکا تماس گرفتند که بگذارند دولتی که بعد از احمدی‌نژاد سر کار می‌آید با آنان ارتباط برقرار کند. حال من می‌گویم که مگر ارتباط با آمریکا تحفه است؟ بیچاره‌ها به مردم فکر کنید شما که می‌خواهید با رادیو آمریکا و بی‌بی‌سی ارتباط برقرار کنید بیچاره‌اید. آمریکا فقط منافع خودش را می‌خواهد.

خاتمی گفت: از برادرانی که در این بین خیالاتی شده‌اند می‌خواهیم که از این خیالاتشان دست بردارند.

وی در ادامه ضمن اینکه وحدت بین مردم را از دیگر نقاط نشانه گرفته شده از سوی دشمنان دانست، اظهار کرد: در همه‌ جای دنیا انتخابات صورت می‌گیرد اگر از معیارهای دینی کنار برویم و ببینیم که در دنیا چه عمل می‌کنند خواهیم دید که آنکه رای نیاورده نسبت به رای آورده تمکین می‌کند و به او تبریک می‌گوید، قضایا تمام شده و دیگر دعواها نهادینه نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که همه‌ کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند وفاداران به انقلاب اسلامی بوده‌اند،‌ گفت: نباید کدورت‌های انتخاباتی را تا چهار سال نگه داشت.

خاتمی با بیان اینکه امنیت کشور نیز از جمله موارد هدف گرفته شده از سوی دشمن است، امنیت را مبنای توسعه اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قلمداد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که هر فردی با هر عنوان و موقعیتی بخواهد جامعه را به سمت ناامنی سوق دهد از نظر عموم ملت ایران انسان منفوری است. بر این اساس است که اسلام بسیار به امنیت بها داده است و می‌گوید کسانی که در خیابان سلاح به دست می‌گیرند و رعب و وحشت ایجاد می‌کنند محارب هستند. در این راستا برخی مطبوعات دروغگوی غربی از قول من گفتند که معترضین محارب هستند و من به آن‌ها می‌گویم که ای دروغگوها یک مقدار انصاف هم خوب است، من گفتم کسانی که آدم می‌کشند و با سلاح سرد و گرم به جان مردم می‌افتند محارب هستند. فقه ما نیز برای آن‌ها اشد مجازات را در نظر گرفته است.

خاتمی همچنین با پاسداشت اعیاد شعبانیه گفت: سوم شعبان برای تجلیل از سبزپوشان افتخارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که فرزند مبارک انقلاب است در نظر گرفته شده که از آغاز تاکنون بازوی توانای ملت و رهروی صادق راه ولایت بوده و خواهد بود.

وی همچنین بر ضرورت باشکوه برگزار شدن جشن نیمه شعبان تاکید و اظهار کرد: مردمی‌ترین جشن مردم، جشن نیمه شعبان است که نباید بگذاریم که این جشن کم‌رنگ شود.

امام جمعه موقت تهران همچنین حادثه سقوط هواپیمای توپولوف که در قزوین رخ داد را تسلیت گفت و برای بازماندگان این حادثه صبر و اجر مسئلت کرد.

کد خبر 86088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز