جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 16 مرداد تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری افزود: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ مطالب بسیار عالی و مهمی بیان کردند که یکی از‌ آنها که بسیار هم مطرح می شود موضوع جمهوریت و اسلامیت است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جدا نبودن جمهوریت و اسلامیت تصریح کرد: نظامی که امام (ره) در ایران بنیانگذارش بودند و جمعیت عظیمی که به آن رای مثبت دادند جمهوری اسلامی بود که جوهره و روحش اسلام است.

آیت الله امامی کاشانی با بیان جایگاه ولی فقیه در زمان غیبت خاطر نشان کرد: تفاوت‌هایی میان عصر غیبت و عصر ظهور است که همانطوری که حضرت امام (ره) گفتند حکومت ما در عصر غیبت سایه حکومت امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی در سی سال گذشته و فشارهایی که دشمنان ایران علیه کشورمان در موضوع انرژی هسته‌ای به کشور وارد کردند تصریح کرد: پس از انتخابات معلوم شد که دشمن تا چه حد مراقب و درصدد توطئه چینی و تفرقه پراکنی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن در مواقعی همچون ماری بی‌روح و خسته می‌نمایاند و گاهی با کمال تاسف مسایلی در داخل رخ می‌دهد که دشمن از آن سوء استفاده می‌کند که باید همه ما متوجه آن باشیم.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: ملت ایران منسجم و دشمن شناس و جامعه نیز بیدار است و توطئه‌ها و برنامه‌هایی که دشمنان از روز اول علیه نظام اسلامی داشتند به جایی نرسیده است و نخواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به قسم رئیس جمهور در مراسم تحلیف به قرآن مجید بر اساس قانون اساسی گفت: همه منتخبان ملت از رئیس جمهور تا نمایندگان مجلس باید به قسمی که می‌خورند توجه کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن تشکیل کابینه دولت دهم ابراز امیدواری کرد تا دولتی تشکیل شود که در انجام خدمات خالصانه به مردم خوب ایران که با عشق و علاقه در صحنه حضور دارند موفق باشد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز نیز با تبریک سالروز میلاد امام زمان (عج)، همه را به رعایت تقوی الهی توصیه کرد و گفت: باید در انتظار کوشا باشیم و حال و راه و کارمان در راه امام عصر (عج) باشد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به احادیث و روایات مربوط به فلسفه انتظار به تبیین دو موضوع انتظار و مهدویت پرداخت و تصریح کرد: همه ادیان الهی در انتظارند و نیاز به تحول را احساس می‌کنند اما به نوعی دچار سردرگمی در این چگونگی تحول هستند اما همه معتقدند "منجی" از راه می‌رسد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آفرینش بشر برای رسیدن به کمال نهایی است و اسباب رسیدن به کمال نهایی برای مسلمین "آمادگی" است.

کد خبر 87216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز