جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز اولین جمعه رمضان در تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش ایسنا، خطیب این هفته‌ نماز جمعه‌ تهران با بیان اینکه نباید در تریبون‌های رسمی و خطبه‌های نماز جمعه به جای ایجاد وحدت و الفت، شکاف‌ها را بیشتر کنیم، گفت: هر کس از تریبون‌های عمومی سوءاستفاده کند و موجب سلب اعتماد عمومی و ایجاد ناامیدی در جامعه شود در پیشگاه خداوند مسوول است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه‌ جدید تهران در بخش دیگری از سخنان خود به هفته‌ دولت اشاره کرد و افزود: هفته دولت یادآور رئیس‌جمهوری بسیجی ،‌ساده‌زیست، ولایی، متدین، اخلاقی و سخت‌کوش یعنی شهید رجایی و همچنین نخست‌وزیری عالم، فرهیخته و توانمند همچون شهید باهنر است که به فرموده‌ی امام برای نسل‌های بعدی می‌توانند الگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهید رجایی قدمی خارج از دایره ولایت برنداشت،اضافه کرد: شهید رجایی ساده‌زیست و سخت‌کوش بود و از همه مهمتر اینکه افتخار می‌کرد که امام(ره) هم رهبر اوست و هم مرجع او. شهید رجایی همواره در دایره ولایت نفس کشید و قدمی خلاف این دایره از او دیده نشد. این سه ویژگی و در عین حال خودمحور نبودن بلکه ولایت مدار بودن ، از ارزش‌های ماندگار است.

رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات در ادامه مردم ایران را در رشد ،هوش، وفا، ‌استقامت، ‌داشتن سعه‌صدر و تحمل نابسامانی‌ها و مشکلات را به روی خود نیاوردن به خاطر انقلاب و نظام کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: رای قاطع 40 میلیونی و 24 میلیون رای به یک رئیس‌جمهور در دنیا سابقه ندارد. این مساله می‌رفت که یک فرصت برای پیشرفت و قدرت ما در منطقه و دنیا باشد، ولی متاسفانه عده‌ای سعی کردند این فرصت را به یک مشکل و چالش تبدیل کنند. من یقین دارم که همانطور که آقا مقام معظم رهبری فرمودند، این جنگ نرم از پیش طراحی شده بود.

امام جمعه‌ این هفته‌ تهران در ادامه اظهار کرد: اکنون دولتی با انتصاب مقام معظم رهبری در مسند شرعی و با رای مردم در مسند قانونی استقرار پیدا کرده است و باید هرچه سریعتر زمینه‌ی اجرایی کارهای نظام و رفع مشکلات کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: توقع از مجلس ولایی، ‌مردمی و اخلاقی این است که هم به فلسفه این قانون که رئیس‌جمهور باید کابینه خود را به مجلس معرفی کند توجه داشته باشد و هرچه زودتر پاسخگوی نیاز مردم باشد.

صدیقی ولایت‌مداری، حسن شهرت، سابقه‌ روشن، ساده‌زیستی و استکبارستیزی را از جمله ویژگی‌های لازم برای وزرا برشمرد و گفت: اینها ویژگی‌های دولت نهم بود که مردم با تجربه‌ این ویژگی‌ها در انتخابات رای دادند. وزرا باید در کنار این ویژگی‌ها مانند خود شخص رییس‌جمهور که خستگی‌ناپذیر و بی‌قرار در خدمت است، باشند. مجلس باید اگر در فردی این ویژگی‌ها را دید هرچه سریعتر در رای دادن به او اقدام کند تا موجب تکمیل و تشکیل کابینه شود و کارها پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در گذشت سیدعبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق را تسلیت گفت و افزود: سیدعبدالعزیز حکیم فرزند یکی از استوانه‌های شیعه بود. این بزرگوار در طول زندگی خود داغ‌های فراوانی دید و زندان‌های مخوف بعثی را تحمل کرد. و در تاسیس گروه بدر و ایجاد انسجام در میان شیعیان عراق نقش بسزایی داشت و چنین روحانیونی ریشه‌دار و موجب جلب اعتماد مردم به حکومت هستند. با رفتن مرحوم حکیم سلمه‌ای برای شیعیان پیش آمد به ویژه در شرایط خاص فعلی که نیاز بیشتری به اتحاد است و وجود ایشان ضروری بود.

امام جمعه‌ موقت تهران در ادامه جنایات اخیر صورت گرفته در عراق را نشانه رفتن امنیت این کشور عنوان کرد و گفت: خارجی‌ها و آمریکایی‌ها از این مساله استقبال می‌کنند تا به بهانه‌ی قرارداد امنیتی به حضور نامشروع خود در آنجا ادامه دهند. عراق با ثبات هم در اخراج خارجی‌ها توفیق خواهد داشت و هم در امنیت منطقه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. ما این جنایات را محکوم می‌کنیم و از دولت و مردم عراق انتظار داریم که هرچه سریعتر خود را و کشور را به ثبات برسانند.

صدیقی همچنین با اشاره به مسائل اخیر افغانستان و فلسطین اظهار کرد: جنایات هولناک اسرائیل در فلسطین جزو جنایات استثنایی است. اینها باید بدانند که دست انتقام‌ الهی به همین زودی‌ها از آستین امام زمان(عج) برخواهد آمد.

 وی در خطبه‌های اول نماز جمعه‌ نیز با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: روزه از سفره‌های پربرکت خداست و عبادت ویژه‌ای است که با هیچ عبادت دیگری قابل قیاس نیست. روزه انسان را انسان می‌سازد و اراده‌ای که از دین نشات گرفته و با عقل هماهنگ باشد جلوی غریزه کر و کور را می‌گیرد و روزه است که انسان را در اراده‌ تقویت می‌کند.

امام جمعه‌ موقت تهران با تاکید بر تلاش برای بهره‌گیری مناسب از برکات ماه مبارک رمضان، تصریح کرد:« با بهره‌گیری از این ماه مبارک می‌توانیم برخی رفتارهای نامناسب را ترک کنیم و به برخی رفتارها نظیر بر سر ریاست دعوا نکردن ، به جان هم نیفتادن ،‌مستبد و مغرور نبودن و برای یکدیگر پرونده درست نکردن توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تقوا لباس است ادامه داد: لباس به انسان زمینه‌ای می‌دهد که خود را در جامعه عرضه کند. آدم عاقل با برهنگی با جامعه برخورد نمی‌کند و انسان برهنه جایی در جامعه ندارد. خطیب جمعه به عنوان نماینده‌ی نائب امام زمان(عج) با مردم سخن می‌گوید و در طول خطبه باید حواسمان به امام زمان (عج) باشد.

صدیقی همچنین از مقام معظم رهبری و به دلیل انتخاب خود به عنوان پنجمین امام جمعه موقت تهران تشکر کرد.

کد خبر 88861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز