جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور، نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به آیاتی از قران مجید مبنی بر پرهیز از تمسخر و دادن عناوین و القاب زشت به یکدیگر افزود: جامعه اسلامی مجموعه واحد و چهره جامعه اسلامی و ایران، وحدت است.

وی با بیان اینکه جامعه باید وزین باشد به احادیثی از معصومین (ع) اشاره و اضافه کرد امت اسلامی محترم و دستشان در دست یکدیگر است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به رهنمودهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در زمینه انتخابات و اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی تکلیف است، افزود: در جمهوری اسلامی، رئیس جمهور باید صالح باشد و صلاحیت امری عقلی و دنیاپسند است.

وی با بیان اینکه صلاحیت در هر منطقه‌ای بر اساس معیارهای آن مکان است، گفت: دشمن به ما نگاه می‌کند و می‌خواهد از ما نقطه‌هایی بگیرد و بگوید مردم در صحنه حضور ندارند.

خطیب نماز جمعه تهران حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را خدمت به اسلام ،‌ پاسخ به دشمن، احیای اسلام و نگه داشتن ایران بعنوان ام القرای اسلامی خواند و گفت: رأی برای هر کدام از مردم ایران حق است ، اما به عنوان مصلحت کشور ،‌تکلیف است.

وی گفت: ملت فهیم ما که بارها آزموده شده‌اند این بار نیز دشمن را مأیوس خواهند کرد.
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مردم افزود: آثاری که از گذشته در دلها مانده است همه را دفع و فراموش کنید و همه منسجم ، ‌برادر و خواهر با یک شعار حول محور رهبری که بزرگترین نعمت است، حضور داشته باشید.

آیت‌الله امامی کاشانی اضافه کرد: هر کس که رأی آورد رئیس جمهور و برای همه محترم است.

وی با بیان اینکه تنفیذ آرای مردم از طرف رهبر معظم انقلاب جنبه دینی دارد، گفت: زمانی که نتایج انتخابات اعلام شد و از این عرصه عبور کردیم باید فقط شیرینی انتخابات در ذهن ها بماند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین با تبریک ولادت حضرت زهرا (س)، آن حضرت را مقتدای همه خواند و گفت: باید فاطمی باشیم و از هوا و هوس پرهیز کنیم. وی یاد شهدای مؤتلفه را نیز گرامی داشت

کد خبر 83347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز