جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه تهران در نخستین جمعه از ماه بهمن به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه با اشاره به نطق 8 سال پیش بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر برنامه وی برای خروج ارتش آمریکا از انزوا و امکان شکل گیری مجدد جنگ‌های صلیبی خاطر نشان کرد که این اهداف نه تنها محقق نشد بلکه ارتش آمریکا خود بوش و ملت آمریکا تحقیر شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا در جنگ غزه ‌از جمله نسل کشی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه به منفور شدن رژیم صهیونیستی و آمریکا در جهان اشاره کرد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی نادان هم از این جنایات اسرائیل دفاع و حمایت کردند، اما باید بدانیم که تاریخ زمان را از دست باطل می‌گیرد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه ما خوشحالیم که اوباما اعتراف می‌کند که "باید متوجه باشیم که زمان عوض شده است " گفت: البته باید صبرکنیم،‌ سیاست باید سیاست صبر باشد و نباید سیاست مداخله و یا سیاست تهاجم باشد، چون این سیاست‌ها با اصول حکومت اسلامی همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اصطلاح مطرح شده مبنی بر گسترده شدن چتر رژیم صهیونیستی بر سر آمریکا گفت: امیدواریم چتر و سایه‌ای که بر سر کاخ سفید گسترده شده برداشته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:‌ باید سران برخی کشورهای اسلامی و دیگران از سرنوشت ذلت بار رژیم صهیونیستی عبرت بگیرند و بفهمند و این فهم می‌تواند کلیدی به دست حکومت‌ها باشد.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه اوضاع عوض شده و دنیا دارد برای ظهور امام زمان آماده می‌شود، گفت:‌ این بوشها که روی کار می‌آیند جوانها آگاه می‌شوند و ذهن‌ها به سمت دین می‌گراید.

وی با اشاره به عمر 30 ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: شخصیت امروز ایران در سایه نظام اسلامی با شخصیت 30 سال پیش ایران قابل مقایسه نیست.

امام جمعه موقت تهران همگان را به توحید و دوری از شرکت فرا خواند و گفت: همه با هم باید پشت سر فقیه عالم و جامع الشرایط بتوانیم این نظام را به دست صاحبش امام زمان (عج) برسانیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت امام سجاد (ع) گفت: محور صحیفه سجادیه تکیه بر رهبری آل محمد (ص) است.

وی با اشاره به خفقان دوران حضرت امام سجاد (ع) افزود: مطالب صحیفیه سجادیه گر چه معنوی و صد در صد روحانی است اما در عین حال از سیر سیاسی هم خالی نیست.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی صحیفه سجادیه را زبور آل محمد خواند و خاطرنشان کرد که علاوه بر اینکه مناجات حضرت سجاد (ع) در صحیفه سجادیه عالی است، ایشان همچون همه امامان از صوت و لحن بسیار زیبایی برخوردار بودند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به نوجوانان و جوانان گفت: نماز بخوانید که سجده نماز، شما را بزرگ می کند و شخصیت و آینده شما را می‌سازد.

کد خبر 73671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز