همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شکست رژیم اسرائیل در برابر مجاهدان حماس آغاز سقوط جدی این رژیم و شکست استکبار جهانی در صحنه بین‌الملل است.

به گزارش ایرنا، دکتر علی لاریجانی چهارشنبه شب 2 بهمن در مراسم یادواره شهدای غزه با عنوان  غزه، اسطوره مقاومت در مسجد اعظم قم خاطرنشان کرد: در مدت60 سال اشغال فلسطین، رژیم اسرائیل در منطقه قدرتی ایجاد کرده بود که کشورهای منطقه از آن هراس داشته و پیوسته مردم فلسطین را به خاک و خون می‌کشید ولی امروز صحنه تغییر کرده و این رژیم به سمت نابودی در حرکت است.

وی ادامه داد: برای اولین بار رژیم صهیونیستی در سرزمین ادعایی خود در مقابل مقاومت مردمی حماس از پا درآمده است و غزه در این جنگ آزاد شده و اثبات کرد که قدرتمند و مقتدر روی پای خود ایستاده است.

لاریجانی افزود: جنبش مقاومت حماس در پرتو مسائل سیاسی آزادی خود را پیدا نکرد بلکه با مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، آزادی و حکومت خود را در غزه مستقر نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چه مردم غزه در این جنگ بیش از یک هزار و 400شهید و پنج هزار زخمی دادند ولی دستاوردهای آنها و شکست رژیم صهیونیستی با این تلفات قابل مقایسه نیست.

لاریجانی گفت: رژیمی که با ارتش سازمان یافته و همکاری ابرقدرت‌ها وبرخی کشورهای عربی نتوانست مقاومت را شکست دهد، این رژیم دیگر خلاص شده و کار آن رو به اتمام است.

وی با اشاره به پیامدهای جنگ غزه گفت: در این جنگ چهره واقعی اسرائیل برای جهانیان نمایان شده و در عرصه دیپلماتیک نیز این رژیم و حامیانش همه چیز را به معنای واقعی از دست دادند.

لاریجانی اظهار داشت : رژیم اسرائیل و آمریکا که مدعی ارزشهای لیبرال هستند، ماهیت واقعی این ارزش‌ها و وجاهت این رژیم ها در میان افکار عمومی متلاشی شد.

وی نمایان شدن چهره نفاق در منطقه را از دیگر دستاوردهای جنگ غزه دانست و گفت: برخی دولت‌هایی که در جنگ 33روزه مخفیانه برای شکست حزب الله به اسرائیل کمک   می‌کردند در این مرحله حمایت خود را از رژیم صهیونیستی علنی نموده و چهره آنان برای همه مردم دنیا نمایان شده است‌.

لاریجانی اظهار داشت: حرکت‌های مقاومت در پرتو صبر و استقامت حیثیت جدی پیدا کرده و حماس از حالت یک گروه به یک قدرت تبدیل شد و رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از سه هدف خود از جمله خلع سلاح موشکی حماس، قطع بازوی ایران ( نابودی حماس ) و حاکم کردن محمود عباس بر غزه دست پیدا نکرد.

لاریجانی گفت: امروز محمود عباس در حالی بابرخی از سران عرب در شرم الشیخ در جلسه ختم خود شرکت می‌کند که اسماعیل هنیه در غزه به عنوان رهبر مقاومت حضور دارد.

وی همچنین خدشه‌دار شدن اهمیت و جایگاه نهادهای بین‌المللی حقوق بشر را از دیگر پیامدهای جنگ غزه دانست و گفت: نهادهایی که به یک ابزار برای آمریکا تبدیل شده بودند در این جنگ لطمه سنگینی خوردند، این سازمان ها در ماجرای گرجستان عجله کردند ولی در برابر کشتار مردم بی دفاع غزه تا روزهای آخر سکوت نمودند.

لاریجانی گفت: موضع برخی کشورهای عربی در روزهای آخر که از نتیجه تهاجم اسرائیل مایوس شده بودند تغییر کرده و آنان با تشکیل جلسه، خود را به ظاهر حامی حماس معرفی کردند، ما مخالف داستان سرایی و خیال بافی آنها نیستیم ولی ملت‌ها به ماهیت آنان پی‌بردند.

وی همچنین با انتقاد از سکوت رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: اوباما نقل کرده بود که بیشترین وقت خود را برای انتخاب سگی برای دخترش در کاخ سفید می‌گذراند و اعلام کرد که زود وارد می شوم و جنگ غزه را پایان می‌دهم، در پس حرف‌های وی و حمله اسرائیل نیز یک نمایش نهفته بود.

لاریجانی اظهار داشت: امروز میوه‌های درخت تنومند انقلاب اسلامی در سرزمین‌های اسلامی از جمله لبنان و فلسطین به ثمر نشسته و مسلمانان جهان در پرتو این انقلاب از کرامت و عزت خود دفاع می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به ماهیت آغاز جنگ علیه غزه گفت: اسرائیل و آمریکا دنبال تشکیل یک مشارکت بین‌المللی برای مهار برنامه هسته‌ای ایران بودند و برای این کار ابتدا باید حماس و حزب الله را از بین می‌بردند.


لاریجانی خاطرنشان کرد: آنها چون شاخه حماس را به زعم خود ضعیف دیده بودند ابتدا قصد داشتند نقشه شوم خود را از غزه آغاز نمایند ولی این توطئه بزرگ نیز در نطفه خفه شد.

وی همچنین ساماندهی وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی، بهره برداری انتخاباتی در جریان انتخابات آینده اسرائیلاستفاده از تغییرات قدرت در آمریکا،طرح بازسازی چهره کریه آمریکا و اسرائیل در جهان و اختلاف و دو دستگی در اردوگاه مسلمانان را از دیگر انگیزه های رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه ذکر کرد.

کد خبر 73624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز