گروه سیاسی: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر مسلمانان وحدت خود را حفظ کنند، غزه‌های دیگری خلق و سنگرهای دیگری فتح خواهد شد و امت اسلام طعم شیرین وحدت را خواهد چشید.

به گزارش همشهری، محمدحسن ابوترابی‌فرد، روز گذشته در همایش «غزه در انتظار وحدت» که در مرکز همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با انتقاد از مواضع کشورهای عربی در برابر جنگ غزه به‌ویژه همکاری مصر با اسرائیل با بستن گذرگاه رفح گفت: همه کسانی که روزی به اسم شیعه و سنی پشت سر صدام قرار گرفتند و علیه ایران وارد عمل شدند، اکنون حامی اسرائیل هستند؛ زیرا حیات برخی سردمداران عرب با حیات اسرائیل گره خورده است.

وی افزود: بگذارید کشور جنوبی غزه گذرگاه رفح را ببندد و از همه توانش برای محاصره غزه استفاده کند، اما دست خدا بالاتر است، اگر میلیاردها دلار هزینه می‌شد تا چهره نفاق برای امت اسلام آشکار شود، این نتیجه‌ای که اکنون به‌دست آمده، حاصل نمی‌شد.

ابوترابی‌فرد از علمای اهل سنت خواست تا مهره‌های نفاق را که دم از خادمی حرمین می‌زنند و با بوش شراب می‌خورند، به مردم بشناسانند.

نایب رئیس مجلس همچنین با اشاره به تلاش‌های ایران برای کمک به مردم غزه، تأکید کرد: اگر حمایت جانانه ایران نبود، آیا غزه از این توان و ظرفیت برای مقاومت برخوردار بود؟ باید از نعمت وجود این نظام پاسداری کنیم و آن‌را گرامی بداریم و دست در دست یکدیگر توطئه‌ها علیه آن را خنثی کنیم. ابوترابی‌فرد انقلاب اسلامی ایران را باعث در صدر قرارگرفتن مسئله فلسطین دانست و اظهار کرد: فلسطین خانه و کاشانه برادران اهل سنت ماست که مورد تعدی و تجاوز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهداف رژیم ‌صهیونیستی در جنگ غزه بیان داشت: اسرائیل قصد داشت باریکه غزه را به 2 قسمت تقسیم کند تا قوای انقلابی مبارزان فلسطینی تحلیل رود؛ اما نتوانست، قصد داشت حداقل، مناطق شمالی غزه را از نیروهای انقلاب تخلیه کند تا موشک‌های حماس به تل‌آویو نرسد، اما باز هم نتوانست و اکنون در حال عقب‌نشینی از غزه است.

نایب‌ رئیس‌مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تانک‌ها و ادوات زرهی اسرائیل در 500متری مرز غزه مستقر شده ‌اند و در آستانه خروج کامل از این منطقه هستند، تاکید کرد: اسرائیل حتی نتوانست روی این حرف خود باقی بماند که فقط درصورت آزادی گروگان خود غزه را ترک خواهد کرد، امروز عقب‌نشینی کرده و فردا هم باید گذرگاه‌ها را باز کند.

وی با اشاره به تأکید حماس و جهاد اسلامی بر آیه‌های قرآن برای مبارزات خود تصریح کرد: بازگشت به قرآن و سازش‌ناپذیری با باطل باعث شد که حماس امروز در موضع قدرت و دشمن در موضع ضعف قرارگیرد، اسرائیل می‌داند هر گلوله‌ای که شلیک می‌کند، داس کینه را در غزه و فلسطین برنده‌تر خواهد کرد.

در این همایش، ابوسرور، مسئول فرهنگی دفتر حماس در تهران و نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم سخنرانی کردند.

کد خبر 73429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز