دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه سیاسی: جشن بزرگ دانشجویان سراسر کشور به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی‌فلسطین بر رژیم صهیونیستی با حضور رئیس‌جمهوری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

پس از برگزاری جشن بزرگ دانشجویی که به مناسبت پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33روزه برگزار کردیم، این بار دومین جشن بزرگ دانشجویی با حضور دانشجویان سراسر کشور و رئیس‌جمهوری به مناسبت پیروزی حماس و سایر گروه‌های مقاومت اسلامی‌فلسطین بر ارتش تا بن‌دندان مسلح رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

اسماعیل احمدی، مسئول روابط عمومی‌سازمان بسیج دانشجویی درگفت‌وگو با همشهری در تشریح برنامه‌های این جشن اظهار داشت: تجمع امروز از ساعت13 در محل برگزاری نمازجمعه در دانشگاه تهران و با تقدیر از سفرای کشورهای ونزوئلا، قطر و سوریه وهمچنین تمجید از کشورهای بولیوی و موریتانی به جهت مواضع شفاف، صریح و انقلابی این کشورها در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بعدی در این مراسم سخنرانی محمود احمدی‌نژاد است.
دانشجویان قرار است بعد از سخنرانی رئیس‌جمهوری، از دانشگاه تهران به سمت لانه جاسوسی سابق آمریکا راهپیمایی و سپس در آنجا تجمع کنند.

در این تجمع نیز نماینده دفتر حماس و همچنین نماینده جنبش جهاد اسلامی‌فلسطین در ایران سخنرانی خواهند کرد و در نهایت با قرائت قطعنامه پایانی دانشجویان، این مراسم خاتمه خواهد یافت.

جشن پیشتازان و فرزانگان

اعضای تشکل‌های سازمان دانش آموزی نیز برای نکوداشت دهه فجر و پیروزی مقاومت اسلامی‌در غزه از امروز  تا پایان بهمن، هر روز از ساعت 10:30 تا 12 در میدان فلسطین تهران تجمع می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این تجمع، هر روز یکی از مسئولان کشور یا نمایندگان گروه‌های مقاومت اسلامی‌در تهران به پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند. جمعی از مهندسان بسیجی کشور هم ظهر دیروز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع کردند.

 گفت‌وگو با مشعل

رئیس جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با خالد مشعل  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس،‌ خروج اشغالگران، ‌رفع حصر و بازشدن راه‌ها و گذرگاه‌ها را زمینه ساز تکمیل پیروزی‌ها برشمرد و بیان داشت: ‌امروز فشار برای عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی و باز شدن راه‌ها و محاکمه جنایتکاران صهیونیست و قطع ارتباط با رژیم جعلی صهیونیستی و تحریم کالاهای این رژیم و حامیانش باید از سوی دولت‌های اسلامی ‌پیگیری شود.

احمدی‌نژاد دیروز همچنین در مکالمه تلفنی با رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار امیدواری کرد که حلقه‌های پیروزی مردم فلسطین هر چه زودتر تکمیل و آزادی، استقلال و عزت در تمام سرزمین فلسطین حاکم شود.

پیام‌های رئیس‌جمهوری به ملت‌های جهان و سران برخی دولت‌ها

رئیس‌جمهوری در پیامی به دولت‌های مستقل و ملت‌های ‌آزاده جهان، از ایستادگی همراه با احساس مسئولیت انسانی و حضور در صحنه و تلاش‌های سیاسی دولت‌های مستقل و ملت‌های ‌آزاده جهان قدردانی کرد.

محمود احمدی‌نژاد همچنین در پیام‌های جداگانه‌ به امیر قطر، نخست‌وزیر مالزی، رئیس شورای نظامی جمهوری موریتانی و رؤسای ‌جمهوری ونزوئلا و بولیوی، اقدام این کشورها در قطع رابطه سیاسی و تجاری با رژیم جعلی صهیونیستی را موضعی انقلابی در دفاع از ارزش‌های انسانی و محکومیت کشتار وحشیانه مردم غزه توسط صهیونیست‌ها دانست و با اشاره به استفاده ابزاری دولت آمریکا و برخی قدرت‌های زورگو از شورای امنیت، تشدید همکاری‌های جهانی برای برداشتن سایه شوم تهدید صهیونیست‌ها از سر مردم مظلوم فلسطین و جهان را خواستار شد.

کد خبر 73430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز