همشهری آنلاین: سخنگوی شاخه نظامی جنبش حماس گفت غزه همواره خاری در چشم رژیم غاصب صهیونیستی بوده و خواهد بود

ابو عبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس دوشنبه 30 دی در کنفرانس خبری در غزه با اشاره به تهاجم گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت قهرمانانه مبارزان عضو جنبش حماس و دیگر گروه‌های مبارز فلسطینی گفت سرزمین نوار غزه همواره خاری در چشم رژیم غاصب صهیونیستی بوده است و خواهد بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، وی افزود پس از نبرد شجاعانه  فرقان  و پس از این مقاومت قهرمانانه که شاید در تاریخ سابقه نداشته است باید بگوئیم دشمن صهیونیستی همه توان هوایی و زمینی و دریایی خود را به کارگرفته بود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از یک محاصره طولانی به نوار غزه یورش آورد و علاوه بر آن به جنگ روانی و تبلیغاتی گسترده‌ای علیه مردم فلسطین اقدام کرد و به کشتارها و قتل عامهای هولناکی دست زد و جنایات روشمند و تروریسم دیوانه واری انجام داد که فرماندهی ان را گروهی از قاتلان به عهده داشتند که همان ادامه دهندگان جنایات دیر یاسین هستند و در آستانه تشکیل رژیمی صهیونیستی هستند.

ابو عبیده گفت دشمن صهیونیستی برای این جنگ از مدت زمانی طولانی و از چند ماه پیش آماده شده بود.

وی افزود هر کسی که جنگ دشمن صهیونیستی را توجیه می‌کند و به دروغ می‌گوید دشمن برای پاسخ به مقاومت دست به این حمله زد در این حمله شریک و با دشمن همدستی می‌کند.

ابو عبیده گفت توان نظامی که صهیونیستها برای حمله به نوار غزه و علیه مقاومت به کار گرفته بودند برای اشغال ده‌ها کشور کافی است.

وی افزود ما بر اساس آموزه‌های دین اسلام و بر اساس وظیفه‌ای که در قبال سرزمین و آرمان فلسطین داریم مقاومت و پایداری کردیم و ملت مجاهد و مبارز فلسطین نیز در کنار ما در نبرد فرقان ایستاگی کرد.

ابو عبیده افزود ما به مردم قهرمان خود تبریک می‌گوئیم که با تسلیم شدن مخالف است و همین مخالفت با تسلیم شدن نیز سبب شده است صهیونیست‌های اشرار به آنها حمله کنند.

وی گفت ما به مردم قهرمان و شجاع خود تبریک می‌گوئیم که برای دفاع از امت و اهتزاز پرچم امت هر آنچه داشت تقدیم کرد.

ما به خانواده‌های شهدا و ساکنان با وفای غزه که از مقاومت حمایت کردند و خون خود را فدای مقاومت کردند تبریک می‌گوئیم.

آنها با هرگونه درخواست برای سازش مخالفت کردند.
غزه نماد کرامت و عزت است.
خود صهیونیست‌ها اعتراف کرده‌اند 2500 بار حمله هوایی کردند و همه توان نظامی خود را علیه این منطقه کوچک استفاده کردند که از همه جا به محاصره در آمده است.

آنها اعلام کردند 50 درصد از مهمات نیروی هوایی خود را به کار گرفته‌اند. صهیونیست‌ها از معلمان آمریکایی که قاتلان کودکان عراق وافغانستان هستند به هنگام این حمله نیز سلاح دریافت کردند.

یکی از جنایتکاران جنگی گفت این بزرگترین جنگ در تاریخ این رژیم است.
در مقابل ما برای دفاع و مقابله با این تهاجم سلاح‌های انباشته شده اعراب در انبارهایشان را در اختیار نداشتیم و جنگنده و تانک نیز نداشتیم. ما از سلاح‌هایی استفاده کردیم که به دست خودمان ساخته‌ایم.

ما تاکید می‌کنیم اگر رژیم صهیونیستی به اندازه یک دهم این جنگ هدف قرار می‌گرفت همه صهیونیست‌ها از فلسطین اشغالی برای همیشه فرار می‌کردند‌.

ما در اینجا جریانات و نتایج این جنگ ظالمانه علیه ملت‌مان را که نئو نازی‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به راه انداختند در پنج محور تشریح می‌کنیم.

درباره شهدا باید بگویم همچنانکه می‌دانید شمار شهدا در این جنگ به بیش از 1300 شهید رسیده است که بیشتر آنها از غیر نظامیان بودند و بیشتر غیر نظامیان نیز از کودکان و زنان و افراد سالخورده بودند.

درباره این جنایت بیشتر بگوئیم که یک عملیات قتل‌عام گروهی و تروریسم باندی با دیدگاه کینه توزانه تلمودی بود.

48 نفر از قهرمانان عضو گردان‌های شهید عزالدین قسام در نبردهای قهرمانانه و نابرابر با دشمن شکست خورده صهیونیستی شهید شدند.

دشمن برای پوشش دادن به شکست خود به کشتار غیر نظامیان بیگناه و بی دفاع و به حملات هوایی اقدام کرد که از این جنگنده‌ها و امکانات هوایی فقط در جنگ بین کشورها استفاده می‌شود.

2- درباره کشته‌های دشمن صهیونیستی بگویم. ما در جنگ‌هایی که مبارزان از آن باز      می‌گشتند تاکید می‌کردند که شماری از سربازان صهیونیستی کشته شدند.

ما با دقت کار کشتن 49 سرباز صهیونیست را به طور مستقیم ردیابی کردیم و صدها سرباز دشمن نیز زخمی شدند.

علاوه بر این شماری از نظامیان صهیونیست نیز در عملیاتی که امکان مشاهده صحنه حمله وجود نداشت کشته و زخمی شدند مانند گلوله باران تجمع نظامیان صهیونیست و حمله به تانک‌ها و هدف قراردادن نظامیان صهیونیست با گلوله تک تیراندازان.

وی گفت برآورد ما آن است که دست کم 80 سرباز صهیونیست در صحنه نبرد کشته شدند.
علاوه بر اینکه در شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین نیز بر اثر اصابت موشک‌های مبارزان فلسطینی شماری کشته و صدها نفر زخمی شده‌اند.

این شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین در طول نبرد فلج و سردرگم و صهیونیست‌ها مخفی شده بودند.

ما ارتش صهیونیستی را به چالش می‌کشیم و خواستار اعلام خسارات واقعی آنها در این نبرد هستیم. همه جهانیان دیدند و شنیدند که دشمن چگونه سانسور خبری شدید نظامی برقرار کرده بود و فقط مواردی را اعلام می‌کند که مایل بود اعلام شود تا روحیه از بین رفته سربازان ترسوی خود را حفظ کند.

سربازان صهیونیست جنگ غیر اخلاقی و بدون هدف و عقیده انجام دادند و آنها بازیچه سیاستمداران فاسدی هستند که دنبال اهداف حزبی و سیاسی خویشند.

ما این کار را به دشمن واگذار می‌کنیم که خانواده‌های سربازان و مزدوران کشته شده را مطلع کند.

یکی از نمایشنامه‌هایی که دشمن صهیونیستی در زمینه سانسور خبری نظامی به اجرا گذاشت این بود که اعلام می‌شود سربازانی که کشته شدند بر اثر حوادث رانندگی کشته شدند اما هرکسی که رسانه‌های صهیونیستی را پیگیری می‌کند می‌تواند به دروغ بودن آن پی‌ببرد.

دشمن همچنین از پخش تصاویر مربوط به مواضع حساسی که ما هدف قرار داده‌ایم خودداری می‌کند و این اقدام ما هم در پاسخ به این جنگ جنایتکارانه بود.

این برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی بود که مواضع حساس آن هدف حملات موشکی مبارزان قرار گرفت.

3- دستاورد جهاد گردان‌های شهید عز‌الدین قسام این بود که با وجود حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی و حمله به هر چیزی که روی زمین حرکت می‌کند و با وجود به کارگیری بمبهای فسفری و حرارتی و حملات مداوم توپخانه‌ای به مناطقی که دشمن تلاش می‌کرد به آن وارد شود و با وجود شلیک صدها موشک به نوار غزه پیش از ورود تانک‌ها ؛ مقاومت کرد و توانست ظرف 23 روز جهاد 980 گلوله و موشک به هنگام دفاع شلیک کند.

345 مورد از اینها موشک‌های قسام بود و 213 مورد نیز موشک گراد بود و 422 گلوله خمپاره بود.

ما در مقابل تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش صهیونیستی که یورش آورده بودند با 98 گلوله و موشک ضد زره ایستادگی کردیم برخی از موشک‌های ضد زره برای نخستین بار در نوار غزه استفاده شد.

گردان‌های عزالدین قسام 79 بمب در مسیر نیروهای صهیونیست و جنگ افزارهای که یورش آورده بودند منفجر کردند.

گردان‌های قسام همچنین در 35 حمله به دشمن با تک تیراندازان حمله کرد.
بسیاری از این عملیات‌ها با هماهنگی بود و فیلمبرداری می‌شد و جهانیان شاهد به زمین افتادن نظامیان صهیونیست بودند.

12 کمین کاملا حساب شده در مناطق مورد حمله اجرا شد و به سربازان و نیروهای ویژه ارتش صهیونیستی حمله شد.

علاوه بر این 19 درگیری مستقیم و مسلحانه با دشمن صهیونیست و تن به تن رخ داد.
همچنین یک مورد عملیات شهادت طلبانه علیه نیروهای دشمن انجام شد.

رزق سامی الصبح شهادت طلب عضو گردانهای قسام مواد منفجره همراه خودش را در نزدیکی لوله تانک ارتش صهیونیستی در منطقه عطاطره در غرب بیت لاهیا منفجر کرد.

گردان‌های قسام تاکید می‌کند به طور کلی یا جزیی 47 دستگاه تانک و نفر بر زرهی و بلدروز ارتش صهیونیستی را که به نوار غزه حمله کرده بودند منهدم کرد.

گردان‌های قسام همچنین توانست چهار بالگرد جنگی و یک فروند هواپیمای شناسایی را هدف قرار دهد که هواپیمای شناسایی سرنگون شد.

گردانهای قسام همچنین اعلام و تاکید می کند طی جنگهای شدید دو عملیات برای به اسارت گرفتن سربازان صهیونیست انجام داد.

عملیات اول در شرق التفاح انجام شد که در دومین روز جنگ زمینی صورت گرفت و شماری از نظامیان صهیونیست به اسارت گرفته شدند اما به هنگام عملیات یک فروند بالگرد جنگی دشمن وارد عمل شد و نتیجه عملیات این بود که گروهی که سربازان صهیونیست را به اسارت گرفته بودند به همراه اسیران صهیونیست هدف حمله بالگرد جنگی قرار گرفتند و محمود الریف از مبارزان قسام شهید شد و سربازان صهیونیست نیز کشته شدند.

در این عملیات شماری از مبارزان قسام نیز زخمی شدند اما توانستند عقب نشینی کنند.
عملیات دوم که برای نخستین بار جزئیات آن را می‌گوئیم.

این عملیات درشرق جبالیا در روز پنجم ژانویه (شانزده دی)انجام شد. مبارزان فلسطینی یک سرباز صهیونیست را در یک کمین کاملا حساب شده به اسارت گرفتند و دو روز هم در یکی از ساختمان‌ها در عرصه نبرد نگه داشتند اما دشمن صهیونیستی یکی از غیر نظامیان فلسطینی را به عنوان سپر انسانی به مکان نگهداری این سرباز فرستادند تا در مقابل این سرباز آزاد شوند اما مبارزان تسلیم نشدندو این سرباز را نیز آزاد نکردند.

جنگنده‌های ارتش صهیونیستی پس از دو روز وارد عمل شدند و این مکان را بمباران کردند و سرباز کشته شد و سه نفر از مبارزان قسام شهید شدند.

که اسامی انها عبارتند از شهید محمد فرید عبد الله، محمد عبد الله عبید و شهید ایاد حسن عبید.

4-دشمن صهیونیستی در مناطقی که وارد شده بود در حمله زمینی‌اش به سیاست زمین سوخته متوسل شد. ارتش دشمن با بمب‌ها و موشک‌ها و حملات توپخانه‌ای زمینی و هوایی و دریایی، زمین را با همه کسانی که روی آن به آتش کشید و این حملات پیش از عملیات زمینی‌اش بود.

دشمن صهیونیستی آنچه برایش اهمیت نداشت که هزاران غیر نظامی و خانه بود. آنچه در عطاطره و تل الاسلام در جنوب غزه رخ داد بیانگر بخشی از جنایات است.

دشمن تلاش کرد به مناطق باز حمله کند و زمانیکه در مناطق مسکونی درگیر بود مجبور شد به کشتار جمعی ساکنان و حملات بی هدف به خانه‌ها و گلوله باران و بمباران خانه‌ها و مساجد اقدام کرد.

دشمن همچنین به مناطق باز و سوخته مانند منطقه نتزاریم و مغراقه و مناطقی در شرق جبالیا و التفاح و زیتون و خزاعه و رفح یورش برد.

این مناطق همواره پیش از جنگ نیز اماج حملات بود. اما دشمن این بار برای ارتکاب جنایت وکشتار جدید برنامه ریزی کرده بود و به نظر میرسد برای کشتار صدها غیر نظامی برنامه ریزی شده بود.

واضح بود که دشمن تلاش می کرد از تیر رس تیرهای مقاومت به دور بماند.
با وجود این، ما توانستیم ده‌ها عملیات و درگیری و کمین و اقدام در پشت جبهه دشمن انجام دهیم.

اگر دشمن می‌توانست به غزه حمله کند بدون تردید این کار را می‌کرد .اما خوب می دانست اگر دست به این کار زد چه اتفاقی می‌افتد.

5- محور پنجم. اولمرت صهیونیست و فاسد و گروه جنایتکار وی به تحقق دستاوردهای زیاد می بالند و افتخار می‌کنند و می‌گویند ضربه سهمگینی به حماس در نوار غزه و غزه زده‌اند.

 ما به این جلاد و سران این رژیم اطمینان می‌دهیم اهداف شما در باتلاق غزه گیر کرد و شما فقط با کشتار و قتل عام و ارتکاب جنایات جنگی جنگ بازگشتید.

وی گفت دشمن صهیونیست وحشی به هیچ یک از اهداف خود دست نیافت فقط صدها کودک و زن و سالخورده را کشت و از غیر نظامیان بیگناه انتقام گرفت و خانه ها را بر سر ساکنان خراب کرد و مساجد و مدارس و موسسات امداد رسان فلسطینی و بین‌المللی را هدف قرار داد و به تاسیسات غیر نظامی و مراکز پلیس حمله کرد.

جنایتکاران باید اعلام کنند که این هدفشان بوده است و این دستاوردهایشان بوده است.
ما خطاب به جامعه صهیونیستی و تشویق کنندگان این جنگ وحشیانه می‌گوئیم از سران خود درباره ماهیت اهدافی که می‌گویند به آن دست یافته‌اند سئوال کنید.

اهداف مبهمی که آنها سخن میگویند چیست ؟ کدام جنگ را سراغ دارید که اهداف آن مبهم باشد؟
مشخص است یکی از اهداف اصلی این جنگ بهره برداری انتخاباتی و رقابت سیاسی است.

ما از ضعف قدرت دشمن در برنامه ریزی و بینش و از ضعف اطلاعاتی دشمن غافلگیر شدیم. اشغالگران ثابت کردند فقط قتل و کشتار را می‌شناسد.

اما درباره اهداف این جنگ و محتوای آن و دستاوردهای تخیلی آن برای دشمن می‌گوئیم که مهمترین آن عبارتند از : یکی از سران اصلی نظامی دشمن اعلام کرد

هدف اصلی این جنگ سرنگونی حماس و از بین بردن حکومت آن است. شکست این هدف برای همه مردم آشکار شده و بدون تردید این هدف برباد رفته است.

دوم اگر درباره موشک‌ها سئوال کنید ما در گردان‌های قسام تاکید می‌کنیم قدرت موشکی ما به لطف الهی ضعیف نشده است و ما در این جنگ بدون توقف موشک شلیک کردیم و به لطف الهی همچنان قادر به شلیک موشک هستیم و تاکید می‌کنیم موشک‌های ما هم در حال افزایش و هم در حال پیشرفته شدن است و به سوی دشمن موشک‌های بیشتری شلیک خواهد شد و موشک‌های ما به لطف الهی به اهداف دیگری خواهد رسید.

ما تاکید می‌کنیم موشک‌های ما بر اساس برنامه‌ای که به هنگام جنگ برنامه ریزی شده بود شلیک شد و پس از اعلام آتش بس نیز موشک شلیک شد.
شلیک موشک با تصمیم گیری مستقل قسام صورت می‌گیرد و تحت تاثیر فشار دشمن نیست.

ما از آغاز جنگ به دشمن گفتیم شما این جنگ را آغاز کردید اما نمی‌توانید به شیوه خودتان آن را هر گونه که بخواهید پایان دهید.

بلکه ما پایان این جنگ را مشخص می‌کنیم.

ابتدای این جنگ شنیدیم که این جنگی خواهد بود که شوک ایجاد خواهد کرد و غافلگیر کننده و بسیار کوتاه خواهد بود اما طولی نکشید که از شکست مرحله دوم عملیات دشمن خبر دادند و مرحله دوم با حمله به مناطق باز پایان یافت و از مرحله سوم و چهارم و تمدید عملیات و اهداف جدید سخن گفته شد.

اهداف جنگ و دستاوردهای آن کجاست ؟ اگر دشمن همچنانکه ادعا می‌کند به پیروزی خود مطمئن است معنای عملیات مرحله‌ای چیست؟ آیا پیش از این شاهد جنگی بوده‌اید که فقط جنگ کشتار و ویرانگری باشد؟

دشمن به خود دروغ می‌گوید و ادعا می‌کند قدرت حماس را نابود کرده است و ضربات سهمگین به حماس زده است اما امروز به همه جهانیان با همه دقت و صداقت تاکید      می‌کنیم آن مقدار که از امکانات نظامی خود در این جنگ از دست داده‌ایم بسیار اندک است و بیشترآنچه را که از دست دادیم به هنگام جنگ وپیش از پایان آن ترمیم کردیم.

شجاعت این جنگ که با فناوری از هوا و بالای ابرها و از دریا و از داخل تانک‌های پیشرفته و محکم علیه ملتی می‌جنگند که امکانات بسیار اندکی دارد چیست اما ملت با اراده و   عقیده‌اش پیروز می‌شود و معجزه می‌آفریند.

میزان ترس و بزدلی ارتش صهیونیستی قابل تصور نیست. یکی از عجایب که پس از جنگ فاش می‌کنیم آن است که ارتش دشمن صهیونیستی تنها ارتشی است که از امکانات ویژه استفاده می‌کند و جرات حضور در میدان را برای مقابله با مبارزان ندارند.

به جامعه صهیونیستی می گوئیم که توسط سرانش گمراه شده است به آنها دروغ گفته می‌شود به ارتش خود تبریک بگویند که عناصر خود را پس از آنکه به اسارت گرفته می‌شود می‌کشد و کودکان و سالخورده‌ها را اعدام می‌کند و به صرف آنکه غیر نظامیان را کشته است و هزاران مکان امن را بمباران کرده است ادعای پیروزی می‌کند.

ما به شما می‌گوئیم جنگ را نمی‌توان با خسارت‌های آن سنجید. خونریزی جنگ را به نفع کسی نمی‌کند بلکه جنگ با دستیابی به اهدافش سنجیده می‌شود.

دشمن تلاش کرد شایعه کند که شماری از مبارزان را بازداشت کرده است که دروغ محض و ادعای باطلی است و هیچ یک از مبارزان به دست ارتش دشمن بازداشت نشده است بلکه غیر نظامیان بیگناه بازداشت شده‌اند.

دشمن صهیونیستی 23 مسجد را کاملا ویران کرده و ده‌ها مسجد را نیز به طور جزیی ویران کرده است و بهانه‌اش آن بوده است که از این مساجد برای انبار کردن سلاح استفاده     می‌شد.

این ادعای دروغی است و حرف ورشکسته هاست. ما قاطعانه می‌گوئیم از مساجد هرگز برای انبار کردن سلاح استفاده نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

پس از شکست دشمن در نوار غزه، هدف دشمن به آنچه که آن را جلوگیری از قاچاق سلاح از مرزها می‌خواند محدود شده است و برای این کار هم تلاش می‌کند حمایت بین‌المللی را به دست آورد.

ما اینجا می‌گوئیم. آیا پیش از این از طریق راه‌های رسمی اجازه داده می‌شد سلاح به نوار ‌غزه وارد شود تا برای جلوگیری از ورود سلاح، کشورها وارد عمل شوند؟ کی به ما اجازه داده شده است که حتی یک گلوله به نوار غزه وارد کنیم .

آنچه را می‌خواهید آنجام دهید. وارد کردن سلاح پاک و ساخت سلاح برای مبارزان ماموریت ماست. ما به خوبی می‌دانیم چگونه این سلاح را به دست آوریم. بله ما به فضل الهی با پایداری و مقاومت و حمایت مردم و ناکام گذاشتن دشمن در دستیابی به اهدافش پیروز شدیم.

ما تسلیم نشدیم و پرچم تسلیم را بلند نکردیم و به همه مبارزان گمنام و همه مبارزان گروه‌های دیگر و ملت‌های آزاده و زنده درود می فرستیم که برای غزه قیام کردند به همه رهبران آزاده در جهان عرب و اسلام و دیگر آزادگان جهان که از ملت فلسطین حمایت کردند درود می فرستیم.

پس از جنگ فرقان که دشمن را شکست دادیم می‌گوئیم تسلیم دشمن نمی‌شویم و مقاومت فلسطین نماینده قانونی خواسته ها فلسطینیان و آرمان فلسطین باقی خواهد ماند.

حکومت ظلم و ستم و تجاوز نمی‌تواند در مقابل مردان خدا که با نور الهی حرکت می‌کنندو کمک خدا را در جهاد خود احساس می‌کنند ایستادگی کنند. دشمنی که ملعون ترین قوم است.

ما امروز طرح‌های فرزندان صهیون را علیه ملت فلسطین خنثی می‌کنیم و با خدا پیمان     می‌ببندیم به جهاد و مقاومت تا تحقق پیروزی مبین و آزاد سازی سرزمین‌های غصب شده و ‌آزادسازی مقدسات ادامه دهیم. جهاد ما یا شهادت به دنبال دارد یا پیروزی. خدا یار و یاور ماست و ما یاور و حامی دیگری نداریم.

کد خبر 73382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز