همشهری آنلاین: رئیس جمهور اصلاح وضعیت سازمان ملل و شورای امنیت و همچنین قطع ارتباط با رژیم جعلی صهیونیستی و تحریم کالاهای این رژیم را حلقه تکمیل کننده پیروزی مردم غزه و مقاومت دانست

 و تصریح کرد: قطع ارتباط و تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی باید جهانی و در دنیا تبدیل به فرهنگ شود تا ریشه ظلم و جنایت در جهان بخشکد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد در جلسه عصر امروز 29 دی هیات دولت با تشکر از کشورهایی که با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط و کالاهای این رژیم را تحریم کرده‌اند، اعلام داشت: محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز باید با جدیت پی‌گیری شود زیرا مجازات سران رژیم اشغالگر قدس موجب آ‌رامش و راحتی بشریت خواهد شد.

رئیس جمهور حوادث غزه را یکی از جنایت بارترین اعمال ضد بشری آشکار در دوران معاصر قلمداد کرد و گفت: دشمن صهیونیستی با گستاخی هرچه تمام تر در برابر افکار عمومی دنیا ایستاد و کودکان و زنان بی دفاع را قطعه قطعه کرد.

رئیس جمهور با اشاره به پیامدهای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نشان داد ذاتا رژیم جنایتکاری است که در وجدانش عاطفه، اخلاق و انسانیت جایی ندارد و برای کشتار و سلب آرامش و آ‌سایش در دنیا به وجود ‌آمده است.

دکتر احمدی نژاد مشخص شدن ناتوانی سازمان‌های بین‌المللی در ساماندهی مسائل جهان را از دیگر پیامدهای جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برشمرد و با اشاره به همراهی شورای امنیت در اتفاقات غزه، تاکید کرد: اتفاقات در غزه نشان داد شورای امنیت ابزار دست ‌آمریکاست و جایگاهی مستقل ندارد.

رئیس جمهور سومین اثر مقاومت مردم غزه را بهره مندی از نصرت الهی دانست و گفت: بدون تردید ایستادگی و صبر برای خدا نتیجه‌اش پیروزی است.

رئیس جمهور اعلام آتش بس یک طرفه از سوی رژیم صهیونیستی را از سر ناچاری، استیصال و شکست در مقابل مقاومت دانست و با تشکر از حمایت همه دولت‌ها و ملت ها ازجمله ملت مسلمان و انقلابی ایران از مقاومت مردم، این پیروزی بزرگ را به همه ملت ها و رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باید حلقه این پیروزی کامل شود اشغالگری پایان پذیرد، راه‌ها و گذرگاه ها باز شود و محاصره غزه به پایان برسد و دولت مردمی فلسطین به عنوان یک دولت مستقر شده و صاحب حق شناخته شود.

رئیس جمهور با اشاره به نشست سران اتحادیه عرب اظهار امیدواری کرد تا اتحادیه عرب تصمیمی قاطع بگیرد و با تصویب بیانیه‌ای همانند بیانیه نشست قطر زمینه انزوای رژیم صهیونیستی را در دنیا بوجود آورد.

کد خبر 73299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز