همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی به رغم اعلام آتش بس یک جانبه در شامگاه شنبه 17 ژانویه، همچنان به بمباران غزه ادامه می‌دهد.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری الجزیره گزارش داد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سحرگاه روز یکشنبه 18 ژانویه با بمب‌های فسفری منطقه التفاح در غزه را بمباران کرند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، هم اعلام کرد: ساعتی پس از اعلام  آتش بس رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های اسرائیلی دو منطقه در شمال غزه و غرب شهر غزه را بمباران کردند.

شبکه الجزیره همچنین در خبری فوری از پرواز گسترده هواپیماها و بالگردهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد و تصاویری از این پروازها و پرتاب بمب پخش کرد.

ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب 17 ژانویه پس از جلسه اضطرای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، در نشستی خبری، آتش بس یکجانبه را در غزه اعلام کرد.
[اعلام آتش بس در غزه]

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در حالی مجبور به رای دادن به اعلام آتش بس یکطرفه شد که به گزارش منابع خبری، این رژیم موفق به دستیابی به هیچ یک از اهدافی که پیشتر اعلام کرده بود نشده است.

اولمرت با اعلام آتش بس یک جانبه به قدرت حماس در غزه اذعان کرد.

رژیم صهیونیستی پس از سه هفته حملات وحشیانه هوایی، دریایی، زمینی و توپخانه‌ای به فلسطینیان غیرنظامی ساکن غزه، سرانجام برای رهایی از سرنوشتی مشابه حمله به لبنان، تن به آتش بس یکطرفه داد.

واکنش حماس به ادعاهای اولمرت

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در غزه در نخستین واکنش این جنبش به اعلام یک جانبه آتش بس در غزه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این آتش بس موجب توقف مقاومت حماس نخواهد شد.

فوزی برهوم تاکید کرد : آتش بس به معنای پایان تجاوزات اسرائیل نیست و محاصره نیز پایان نمی‌یابد.

نیروهای مقاومت فلسطینی، پایان حملات به غزه و رفع محاصره و خروج نیروهای متجاوز از غزه را از شروط خود برای پذیرش آتش بس اعلام کرده‌اند.

گردان‌های قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که اشغالگری اسرائیل ادامه دارد و اسرائیل به محاصره غزه ادامه می‌دهد، این جنبش نیز به مقاومت خود ادامه خوهد داد.

نماینده جنبش حماس در لبنان هم در واکنش به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اولمرت پس از سخنان ناامیدانه‌اش در سال 2006 ، دیشب(شنبه شب) دومین سخنان ناامیدانه‌اش را ایراد کرد.

اسامه حمدان گفت: رژیم صهیونیستی نتوانسته است در تهاجم به غزه اراده ملت فلسطین را بشکند وگروه‌های مقاومت همچنان غزه را تحت کنترل دارند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، هم گفته است آتش بس یکجانبه اسرائیل باید با خروج نیروهای اسرائیلی از غزه همراه باشد.

روز شنبه در بیست ودومین روز حمله به غزه، تانک‌های رژیم صهیونیستی یک مدرسه را در بیت لاهیا در شمال غزه که ده ها زن وکودک به آن پناه برده بودند گلوله باران کرد که بر اثر آن شش فلسطینی از جمله یک زن و دو کودک به شهادت رسیدند .

صدها نفر از مردم غزه از آنجایی که تصور می کردند تل آویو مکان‌های متعلق به سازمان ملل را هدف قرار نمی‌دهد، به این مدارس پناه برده بودند.

دو زن فلسطینی هم که به این مدرسه پناهنده شده بودند در مصاحبه با خبرنگار الجزیره از سکوت سران برخی کشورهای عربی به شدت انتقاد کردند .

اظهارات مدیرکل آژانس امداد رسانی سازمان ملل

مدیرکل آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد ( آنروا ) در غزه نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: ما مدارسی را به عنوان پناهگاه برای حدود 1800 نفر از مردم داریم که کاملا مشخص هستند و به اسراییل هم مکان‌های آن‌ها اعلام شده است و این مدارس در مناطق مسکونی هستند.

جان گینگ افزود: هیچ نقطه امنی درغزه برای ساکنان این منطقه از فلسطین وجود ندارد و مورد هدف قرار می‌گیرند.

وی همچنین پاسخگویی رژیم صهیونیستی به جنایات خود در غزه را خواستار شد.

اسرائیل در حملات روز شنبه از بمب‌های جدید فسفری استفاده کرد که آثار شدید سوختگی روی افراد به ویژه کودکان دارد.

سخنگوی پزشکان در غزه گفت: ما در غزه شاهد قتل عامی هستیم که  در نتیجه بکار گیری سلاح‌های غیر متعارف در این حملات رخ داده است. 

شبکه فرانس 24 هم تصاویری اختصاصی و بسیار تکان دهنده از حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه به نمایش در آورد.

در گزارش گزارش فرانس 24، تصاویر دلخراشی از قربانیان حملات اسرائیل به غزه نشان داده شده است.

در این حال روز شنبه گروه‌های مبارز فلسطینی هم در اقدامی تلافی جویانه در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند و زخمی کردند و چندین تانک و خودروی نظامی آنها را منهدم کردند که رژیم صهیونیستی به زخمی شدن نه نظامی خود در غزه اذعان کرد.

مبارزان فلسطینی همچنین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ، استحکامات نظامی و شهرک‌های صهیونیستی را هدف چندین موشک قرار دادند.

حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 1203 شهید و پنج هزار و 320زخمی برجای گذاشته است که از بین شهدای غزه 410 تن کودک و 108 نفر زن بودند.      

کد خبر 73259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز