همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در صدر هیأتی سیاسی پارلمانی به همراه نمایندگانی از مجالس کشورهای یمن، اردن، سوریه و فلسطین وارد خارطوم پایتخت سودان شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به سودان، نافع علی نافع معاون رئیس جمهور سودان از علی لاریجانی به هنگام ورود به خارطوم استقبال کرد.

این سفر به دعوت همتای سودانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و درخواست شرکت کنندگان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین که در دو روز گذشته در تهران برگزار شد، انجام شده است.

بعد از حکم دادگاه بدوی کیفری بین‌المللی مبنی بر بازداشت رئیس جمهور سودان، کشورهای مختلف ازجمله شرکت کنندگان در اجلاس تهران این حکم را مغایر با قوانین و حقوق بین‌المللی و آنرا مصداق مداخله در امور داخلی سودان دانسته و از دولت و مردم این کشور حمایت کرده‌اند.

لوئیز مورینو اُکامپو دادستان کل دادگاه بین‌المللی کیفری مدعی است رئیس جمهور سودان در بحران هفت ساله دارفور در غرب این کشور، مرتکب جنایت جنگی شده است و باید محاکمه شود.

به دنبال این دادخواست دادگاه بین‌المللی کیفری حکم بازداشت رئیس جمهور سودان را صادر کرده است.

دولت سودان بحران دارفور را متأثر از حمایت غرب از 48 گروه شورشی مسلح و شبه نظامیان قبیله‌ای دارفور می‌داند که خواهان بی ثباتی سودان هستند.

هیأت سیاسی پارلمانی کشورمان در سفر چند ساعته خود به سودان با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کد خبر 76580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز