شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همت فرهنگسرای خاوران و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارطوم پایتخت سودان آغاز شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاحیه فرهنگی ایران در سودان از 15 اسفندماه با حضور احمد نوریان معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عامری سفیر ایران در سودان، محمد هاشمی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، منصور احمدلو رئیس فرهنگسرای خاوران، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران  و امین حسن عمر وزیر فرهنگ سودان برگزار شد.

در این مراسم احمد نوریان معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عامری سفیر ایران در سودان، محمد هاشمی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و امین حسن عمر وزیر فرهنگ سودان به سخنرانی با موضوعات: تبیین ساختار اجتماعی مسلمانان در سودان، مناسبات و روابط میان دو کشور ایران و سودان و تحکیم روابط دوستی و ترویج فرهنگ اسلامی میان دو کشور پرداخته و به برگزاری هر چه بیشتر این نمایشگاه‌ها میان دو ملت تأکید کردند.

همچنین در این مراسم پیام عزیزی و عبدالجبار کاکایی اشعاری را در مدح و وصف پیامبر اسلام قرائت کردند.

در پایان این مراسم نمایشگاهی که شامل عکس‌هایی از جنبه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی زندگی حضرت امام خمینی (ره) و آثار برگزیده حوزه هنری امام علی (ع) شامل (خوشنویسی، تذهیب، مینیاتور و ...) بود در کاخ جوانان سودان در شهر خارطوم و با حضور مسئولین دو کشور افتتاح و به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

هفته فرهنگی ایران در خارطوم با هدف تقویت و تحکیم و گسترش مبانی فرهنگ اسلامی ایران با سایر کشورهای اسلامی به درخواست سودان و به همت فرهنگسرای خاوران و با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا 22 اسفند ماه ادامه دارد.

در مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی - که در آستانه زادروز پیامبر اکرم (ص) برگزار می‌شود، پیام عزیزی و عبدالجبار کاکایی اشعاری را در مدح و وصف پیامبر اسلام قرائت کردند.

همچنین سیدمهدی مصطفوی مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همراه چند تن از مدیران کل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شرکت در هفته فرهنگی ایران در سودان، تهران را به مقصد خارطوم ترک کرد.

هفته فرهنگی سودان در ایران نیز شهریور ماه 1385 در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

کد خبر 76705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز