همشهری آنلاین: رئیسان مجالس ایران، اردن، سوریه و اندونزی در امان پایتخت اردن به پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دونامه در خصوص غزه برای ارسال به پارلمان‌های اروپا و آمریکای لاتین امضا کردند

 به گزارش ایرنا از امان، کاظم جلالی  مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در امان گفت: این نامه‌ها در خصوص بحث فلسطین و غزه است.

وی افزود: در این نامه‌ها ضمن تشریح جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه از آنها خواسته شده تا در یاری رساندن به مردم غزه و تلاش برای توقف حملات صهیونیست‌ها مشارکت کنند.
جلالی اضافه کرد: این نامه‌ها برای این است که آن‌ها نیز به نوعی بتوانند در فعالیت مجالس آسیایی در خصوص غزه سهیم شوند و در این راه تلاش کنند.

علی لاریجانی، عبدالهادی المجالی، لاک سوتو و محمود الاری  رئیسان مجالس ایران، اردن، اندونزی و سوریه بعد از ظهر امروز نشستی در باره فعالیت تروییکای مجالس آسیایی در خصوص تلاش برای حمایت از غزه و توقف حملات صهیونیستی‌ها برگزار کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور دیدار و گفت و گو با مقام‌های اردنی، بعد از ظهر جمعه وارد امان شد.

به گزارش ایرنا از امان، لاریجانی در فرودگاه امان از سوی عبدالهادی المجالی  رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان و مسوولان این کشور و ناصر کنعانی کاردار جمهوری اسلامی ایران در اردن و جمعی از دیپلمات‌های کشورمان مورد استقبال قرار گرفت.

روابط دو جانبه به ویژه همکاری‌های پارلمانی، اوضاع غزه، راهکارهای کمک به مردم این منطقه، تلاش‌ها برای شکستن محاصره غزه و تشکیل اجلاس فوق العاده بین المجالس آسیایی مهمترین محورهای مورد بحث در دیدارهای رئیس مجلس شورای اسلامی با مقام های ارشد اردن است.

هادی نژادحسینیان دبیر کل مجمع پارلمان‌های آسیایی، کاظم جلالی مخبر کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، حسن غفوری فرد  و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان سیاسی و خاورمیانه، لاریجانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

لاریجانی پیش از اردن از دمشق و لبنان نیز دیدار و با مقام‌های این کشورها و همچنین رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی در باره اوضاع منطقه و فلسطین و بخصوص وضعیت بغرنج غزه گفت و گو کرده است.

شمار زیادی از مقام‌های سیاسی جهان نیز با سفر به منطقه یا برپایی نشست چندجانبه، خواستار پایان دادن تجاوز اسرائیل به غزه شده‌اند.

کد خبر 72527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز