مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلان شهرهای آسیایی گامی در همگرایی راهبردی کشورهای آسیایی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی که در مراسم پایانی این نشست سخن        می‌گفت، با اشاره به جایگاه قاره آسیا و ظرفیت بالای نیروی انسانی و انرژی این قاره تصریح کرد: قرن بیست و یکم قرن ظهور قدرت آسیا به عنوان بازیگر بزرگ صحنه بین الملل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح منافع مشترک کشورهای آسیایی در صحنه جهانی تاکید کرد: آسیایی ها باید حول منافع مشترک به وحدت برسند و اختلافات تصنعی را کنار بگذارند.

لاریجانی آمریکا را ماجراجویی خواند که در موضوع هسته‌ای سعی کرد با فشار بر ایران، کشور ما را از دستیابی به این فناوری منصرف کند و موفق نشد.

وی در تحلیل از بحران مالی آمریکا، این کشور را در وضعی خواند که می‌خواهد با فشار بر برخی کشورها، هزینه‌های بحران خود را اخذ کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن شکست‌های آمریکا در عراق و افغانستان، اوباما را رئیس جمهور جدیدی خواند که درباره افغانستان و مبارزه با تروریسم حرف‌های جدیدی زده است.

وی افزود: باید رفتار اوباما را در آینده نظاره کرد تا صحت و سقم آن را دریافت.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: نخستین اجلاس شهرداران آسیایی، بیش از آنکه به همکاری‌های شهری توجه داشته باشد، همگرایی راهبردی کشورهای آسیایی را تقویت کند.

کد خبر 68872

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز