گروه شهری: عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران آسیایی گفت:

 نمی‌توان از بعد و جایگاه سیاسی این اجلاس غافل شد زیرا این اجلاس به توسعه اقتدار ملی ایران کمک می‌کند.
حمید رضا حاج بابایی با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیایی در 29 و 30 آبان‌ماه در تهران اظهار داشت: از آنجا که ایران مبتکر برگزاری اجلاس مجمع مجالس آسیایی بود و برگزاری اجلاس شهرداران از مصوبات این اجلاس است، برگزاری اجلاس شهرداران، موجب تقویت نقش کلیدی ایران در دنیا خواهدشد.

وی همچنین برگزاری این اجلاس را در ارتباط ایران با سایر کشورهای آسیایی مؤثر دانست و گفت: تهران یکی از شهرهای بزرگ دنیاست و شهرداری آن نیز مورد توجه کشورهای دیگر است، بنابراین تشکیل این اجلاس در تهران قطعا در روابط ما با کشورهای آسیا تاثیرگذار خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: هر چند ممکن است برگزاری این اجلاس به نوعی یک حرکت فرهنگی و اجتماعی محسوب شود، اما نمی‌توان از بعد و جایگاه سیاسی آن غافل شد. این اجلاس می‌تواند به توسعه اقتدار ملی ما کمک کند.


نماینده همدان، برگزاری این اجلاس را بهترین فرصت برای شهرداران تهران و آسیا در استفاده از تجربیات مدیریتی و علمی دانست.

اجلاس تهران به انسجام کشورهای آسیایی کمک می‌کند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیا را موجب انسجام و ایجاد وحدت رویه بین کشورهای آسیایی و منشأ آثار سیاسی و عمرانی خواند و گفت: شهردار تهران در مدیریت شهری موفقیت‌هایی داشته که کشورهای آسیایی می‌توانند از این تجربیات استفاده کنند.

به گزارش همشهری، حمید رضا کاتوزیان، با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیا در 29 و 30 آبان ماه در تهران، به اثرات سیاسی آن اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تلاش‌هایی که برای ایزوله کردن ایران و جدا کردن آن از دیگر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد، چنین اجلاسی سبب می‌شود آن هدف محقق نشود و این حرکت قدرت‌های بزرگ اقتصادی- سیاسی جهان عقیم بماند.

نماینده تهران تصریح کرد: اثر دوم برگزاری این مجامع آن است که هم ما می‌توانیم از سیاست‌های حوزه شهری و مدیریت شهری که در کشورهای دیگر دنیا پیاده می‌شود الگو‌برداری کنیم، هم اینکه از آنجا که در کشور ما نیز کارهای بزرگ و بسیار خوبی انجام شده می‌تواند آثار مثبتی برای کشورهای آسیایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: برگزاری این اجلاس همچنین کمک‌کننده به انسجام و ایجاد وحدت رویه بین کشورهای آسیایی به‌خصوص کشورهایی که در حوزه جهان اسلام فعالیت دارند، خواهد بود.

کاتوزیان، برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیا را موجب گسترش روابط شهرداران با یکدیگر و استفاده از تجربیات یکدیگر دانست و افزود: شهرداران تهران از جمله دکتر قالیباف دستاوردهای خوبی داشته‌اند که می‌توانند این تجربیات را در اختیار کشورهای دیگر از جمله کشورهایی که شهرهایشان رو به توسعه و جمعیت آنها رو به افزایش است، قرار دهند و این می‌تواند اثر مثبتی در ارتباط شهرداران داشته باشد.

کاتوزیان یادآور شد: کمیسیون عمران و فراکسیون مدیریت شهری مجلس می‌توانند نقش مثبتی در برگزاری این اجلاس داشته باشند و تجربیات زیادی در حوزه قانونگذاری و نظارت به کار مرتبط با شهرداری و مدیریت شهری در مجلس موجود است که می‌تواند کمک کند مجموعه دستاوردهای جمهوری اسلامی در اختیار باقی کشورهای آسیایی قرار گیرد.

یک موفقیت دیپلماتیک

در همین رابطه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز، دعوت از شهرداران آسیایی به تهران را یک موفقیت سیاسی و بیانگر نقش ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی خواند.

مهدی سنایی‌گفت: برگزاری این اجلاس در تهران بسیار بااهمیت است زیرا در همه کشورها، پایتخت‌ها نقش ویژه‌ای در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ هر کشوری ایفا می‌کنند و طبیعتا برگزاری اجلاس شهرداران در کشور ما و در تهران که از پایتخت‌های مهم در سراسر دنیاست می‌تواندحائز اهمیت باشد.

نماینده نهاوند خاطر نشان کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی نقش خاص خود را در جهان بازی می‌کند، دعوت از شهرداران یک حادثه سیاسی هم تلقی می‌شود و حکایت از نقشی دارد که ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی برعهده دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برپایی اجلاس مجمع مجالس آسیایی در تهران و تصویب پیشنهاد برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیایی در این اجلاس یاد آور شد: تجربه برگزاری مجمع مجالس آسیایی می‌تواند به ابتکار اجلاس شهرداران کمک کند و بین این‌دو پیوندهای عمیق برقرار شود

کد خبر 68322

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز