مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: هیات‌های بلند‌پایه متشکل از مدیران کلانشهر‌های آسیایی،وارد تهران شدند تا در اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلانشهرهای آسیایی در تهران شرکت کنند.

به گزارش همشهری، این اجلاس که چهارشنبه با سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، گشایش می‌یابد، کار خود را همراه با شعار «آسیا برای شهروندان و همگرایی برای زندگی بهتر»، در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز می‌کند.

بنا‌بر‌این گزارش، این اجلاس که همگرایی شهرهای آسیایی را رویکرد خود قرار داده است، امروز به مسائلی مانند چالش‌های مشترک مدیریت کلانشهرهای آسیایی، شهرنشینی سریع، حمل‌ونقل عمومی، آلودگی محیطی، سلامت شهری و همکاری شهر با شهر می‌پردازد.

محمد هادی ایازی ، مشاور شهردار تهران گفت: شرکت‌کنندگان در این اجلاس اکثرا شهرداران کلانشهرهای آسیایی هستند و برخی از روسای شوراهای شهر و قائم مقام‌های شهرداران نیز در نخستین اجلاس شهرداران آسیایی حضور خواهند داشت.

او اضافه کرد: نخست وزیر سابق فرانسه و تونس و وزیر اسبق امور خارجه فرانسه نیز از میهمانان ویژه این اجلاس خواهند بود.

مشاور عالی شهردار تهران با بیان اینکه مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد برگزاری این اجلاس را مهم‌ترین رخداد در حوزه مدیریت شهری دانسته که در قاره آسیا در حال وقوع است، گفت: استقبال بسیار خوب و قابل‌توجهی از نخستین اجلاس کلانشهرهای آسیایی صورت گرفته است و در واقع برگزاری این اجلاس برای قاره آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مشاور عالی شهردار تهران افزود: به‌دلیل وجود اتحادیه اروپا و اتحادیه وحدت آفریقا نشست‌های متعددی بین شهرداران کشورهای مختلف این دوقاره صورت می‌گیرد اما در آسیا تاکنون چنین اجلاس‌هایی شکل نگرفته است و نخستین اجلاس کلانشهرهای آسیایی می‌تواند زمینه ساز همکاری و همگرایی بین کلانشهرها و شهرداران آسیایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس تعداد زیادی از شهرداران استان‌های کشور نیز حضور خواهند داشت که این امر علاوه بر نزدیکی شهرداران کشور به یکدیگر، می‌تواند سبب تبادل اطلاعات و تجربیات بین شهرداران سایر کشورها با شهرداران ایرانی شود.

سخنگوی شهرداری تهران با تاکید براینکه هدف از برگزاری این اجلاس در واقع تبادل اطلاعات و تجربیات و هم‌اندیشی برای حل معضلات شهری است، اظهار کرد: بررسی چالش‌های فراروی شهرها، همکاری‌های متقابل شهرداران، نقش شهروندان در مدیریت شهری و حقوق شهروندی، ترافیک، مسائل زیست‌محیطی، اقتصاد شهری، نقش محلات در اداره شهرها و... از جمله محورهایی است که در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت که امید است با تبادل تجربیات هریک از کلانشهرها بتوانند استفاده خوبی از این اجلاس ببرند.

اونگ کا چان، وزیر مسکن مالزی که در این اجلاس شرکت می‌کند، دیروز هنگام ورود به تهران درباره این اجلاس گفت: یکی از اهدافم از این سفر شناخت شهر تهران و آشنایی با مجموعه مدیریت شهری است.

وزیر مسکن مالزی یکی دیگر از اهداف حضور خود در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی را متحد شدن و اتحاد بین آسیایی‌ها دانست و افزود: امیدوارم با حضور در این اجلاس بتوانیم مسائل و موارد زیادی درخصوص حوزه‌های مختلف شهری یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه مالزی کشور بسیار بزرگی است و جمعیت زیادی دارد، تصریح کرد: به همین دلیل مشکلات بسیاری هم در کشور ما وجود دارد که از آن جمله می‌توان به معضلات زیست‌محیطی اشاره کرد و امیدوارم با شرکت در این اجلاس بتوانیم راه حل‌های مناسبی برای حل مشکلات‌مان پیدا کنیم.

کد خبر 68749

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز