مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

شهردار اصفهان درباره ضرورت تعامل مدیریت کلانشهری قاره کهن آسیاگفت: امروزه بیش از نیمی از مردم جهان در شهر‌ها زندگی می‌کنند

و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 بیش از 59 درصد از مردم جهان شهرنشین شوند و این افزایش جمعیت  شهرنشین، به‌ویژه در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه بسیار بیشتر است.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد اظهار داشت: شهرهای بزرگ بسیار بزرگ‌تر و شهرهای کوچک به شهرهای کلان تبدیل می‌شوند و سرعت افزایش جمعیت شهری بسیار بیشتر از تسهیلات و زیرساخت‌های شهری است.

وی افزود: مشکلات و مسائل مهم شهری روز به روز افزایش می‌باید به نحوی که اگر نسبت به حل به‌موقع مشکلات و مسائل شهری اقدام نشود، بحران‌های بسیار مخرب اجتماعی به‌وجود می‌آید. از طرف دیگر بسیاری از شهرها در جهان پیشرفته خیلی از مسائل را حل کرده‌اند و برای مشکلات مختلف راهکارهای مختلفی را در پیش گرفته‌اند.

سقائیان نژاد اظهار داشت: قاره آسیا و کشورهای اسلامی در میان شهرهای بزرگ با افزایش لجام‌گسیخته جمعیت روبه‌رو هستند و عدم‌کنترل خانواده و انفجار جمعیت، شهرهای بزرگ آسیایی و اسلامی را تهدید می‌کند. برگزاری اجلاس کلانشهرهای آسیایی و اسلامی گام بسیار مفیدی است که می‌تواند ضمن ایجاد نزدیکی بیشتر بین کلانشهرها برای حل مشکلات شهری راه‌حل‌های مناسب ارائه کند.

به گفته وی این اجلاس می‌تواند در بهبود اوضاع شهرنشینی و شهروندی بسیار مفید واقع شود، مشروط بر اینکه شرکت‌کنندگان در این اجلاس واقعا کار کنند و حضور آنان فقط تشریفاتی نباشد.

شهردار کرج نیز با درنظرگرفتن ضرورت برگزاری اجلاس کلانشهرهای آسیایی گفت: کاهش هزینه، تسریع در دستیابی به اهداف و فراهم‌سازی بستر خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر از جمله مزایای این اجلاس است.

سید مهدی مقدسی افزود: با توجه به سطح کنفرانس مذکور و شرکت‌کنندگان آن انتظار این است که تحقق آن قطعا در روند شهرنشینی و توسعه و عمران شهری تاثیر شگرفی برجا بگذارد که این امر بدون ارائه راهکارهای عملی و قابل دسترس آن‌هم با توجه به بافت شهری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور میسر نیست.

شهردار کرج ادامه داد: بنابراین شهرداران کلانشهرها باید بکوشند مطالبی را طرح و ارائه دهند که قابلیت اجرایی برای همه شهرهای بزرگ اسلامی داشته باشد. تبادلات فرهنگی و اجتماعی، انتقال دانش فنی، استفاده از آخرین متدهای نوین در ارائه بهتر خدمات شهری، بهره‌گیری از فناوری و فناوری روز، همکاری در پیشگیری و کنترل حوادث غیرمترقبه و حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع زیست‌محیطی، ایجاد اجماع و هماهنگی در بحران شهری و سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های متعدد و... از موارد قابل دستیابی به این هدف است.

کد خبر 68463

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز