سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

محمد احمدی‌بافنده: برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی با هدف تعامل بین شهرداران و رفع مشکلات

 و چالش‌های مشترک، پل ارتباطی بین شهرداری تهران و دیگر کشورهاست. برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی با هدف تعامل بین شهرداران و رفع مشکلات و چالش‌های مشترک، پل ارتباطی بین شهرداری تهران و دیگر کشورهاست.

برگزاری این اجلاس، تعاملی بین شهرداران کشورهای آسیایی برقرار می‌کند تا با هم‌اندیشی و تعامل و بیان ایده‌ها و تجربیات، بهترین شیوه اداره شهرها به‌دست آید و با ارتقای سطح دیدگاه‌ها در جهت ایجاد زندگی بهتر برای شهروندان گام برداریم.

استفاده از تجربیات برای حل مشکلات زیست‌محیطی، رشد شهر نشینی، آلودگی هوا، حمل‌ونقل عمومی، بهداشت و سلامت شهری، تنوع فرهنگی، مصرف انرژی و... از مواردی است که در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود و شهرداران می‌توانند از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی یکدیگر استفاده کنند.

اکنون اداره امور شهر با مشارکت مردم و نهادهای مردمی به واسطه اجرای الگوی حکومت محلی انجام می‌شود و با برگزاری این اجلاس، شهرداران می‌توانند از تجارب یکدیگر در این زمینه بهره گیرند.

شاید نکته مثبت این اجلاس جلوگیری از تکرار اشتباه در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شهری باشد. اما این واقعیت انکارناپذیر است که می‌توان از تجربیات و طرح‌های مختلفی که شهرداران در اداره شهر اجرا کردند و ناموفق بوده استفاده کرد تا یک اشتباه دوباره تکرار نشود.

کد خبر 68746

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز