مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: 28 کشور و 7 سازمان برای شرکت در نخستین اجلاس کلان شهرها و پایتخت‌های کشورهای آسیایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: با برگزاری این اجلاس در سطح بین‌المللی مراوداتی با کشورهای مختلف ایجاد می‌شود که به صورت منطقه‌ای، جهانی یا بین قاره‌ای است و این اجلاس به صورت قاره‌ای و بر اساس مصوبه اجلاس مجالس آسیایی (APA) در نوامبر 2007 میلادی و در راستای نقش کلان شهرها در فضای باز جهانی شدن برگزار می‌شود.

محمد هادی ایازی مشاور عالی شهردار و سخنگوی شهرداری تهران گفت: این اجلاس برای اولین بار در آسیا برگزار می‌شود. گام برداشتن در جهت تقویت هویت‌ها و ارزش‌های مشترک کشورهای آسیایی، انتقال تجربیات و استفاده از آنها در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری میان کشورهای شرکت کننده از مهمترین اهداف برگزاری این اجلاس است.

به گزارش ایسنا، ایازی در مورد استقبال کشورها از این اجلاس اظهارکرد : این اجلاس، یک اجلاس تاسیسی است و در چنین اجلاس‌هایی چون از پیش هماهنگی در مورد زمان برگزاری اجلاس انجام نمی‌شود، استقبال کمتر است، اما خوشبختانه استقبال از این اجلاس به میزبانی شهرداری تهران، فوق‌العاده خوب بوده است.

وی در مورد مهمانان دعوت شده برای شرکت در این اجلاس اضافه کرد: گروه اول مهمانانی هستند که از 35 کلان شهر و پایتخت‌های آسیایی حضور دارند و عضو APA هستند، گروه دوم کشورهایی هستند که با آنان پیمان خواهر خواندگی داریم که این کشورها در سطح جهانی هستند و گروه سوم سازمان‌های بین‌المللی هستند و در عرصه جهانی در حوزه مدیریت شهری نقش ایفا می‌کنند.

مشاور عالی شهردار با اشاره به اینکه پیام دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این اجلاس قرائت می‌شود ادامه داد: هم‌اکنون در مجموع 28 کشور و 7 سازمان بین‌المللی برای شرکت در این اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

مشاورعالی شهردار تهران با اشاره به شعار این اجلاس که « آسیا برای شهروندان، همگرایی برای زندگی بهتر» است، افزود: با برگزاری این اجلاس سعی داریم زندگی را برای شهروندان در شهرها بهتر کنیم و کوششی مشترک برای رفع معضلات کلان شهرها داشته باشیم.

ایازی با اشاره به انتخاب شهردار تهران به عنوان رتبه هشتم جهان و دوم آسیا افزود: انتقال تجربیاتی که در تهران کسب شده و استفاده از تجربیات سایر کشورها بسیار حائز اهمیت است.

وی در مورد محورهای اجلاس اظهارکرد: در نشست اصلی رییس جمهور کشورمان و رییس قوه مقننه و شهردار تهران سخنرانی خواهند کرد و علاوه بر آن 15 نفر از شهرداران مختلف قاره آسیا و اروپا به ایراد سخن خواهند پرداخت. همچنین نشست‌های جانبی نیز با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

ایازی خاطرنشان کرد: دولت‌های محلی و مشارکت مردم در امور محلی، چالش‌ها و معضلات مشترک کلان شهرهای آسیایی، همکاری شهرها و ایده‌های مبتکرانه از جمله مباحثی است که در نشست‌های جانبی اجلاس تهران مطرح خواهد شد.

نخستین اجلاس شهرداران کلان شهرها و پایتخت‌های آسیایی 29 و 30 آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد. [جزئیات برگزاری اجلاس کلانشهرهای آسیایی در تهران]

کد خبر 68207

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز