گروه شهری: مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‏ها و کلانشهرهای آسیایی را حاصل دستاوردهای خوبی برای همه کشورهای آسیایی دانست.

چمران دیروزدرابتدای یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلانشهرهای آسیایی گفت:برگزاری این اجلاس برای نخستین بار در تهران فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات و توانمندی‏های شهرهای مختلف آسیایی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این اجلاس به بهترین وجه برگزار  و سبب نزدیکی هر چه بیشتر کشورهای آسیایی شود.

آغاز فعالیت مؤسسه اعتباری شهر ظرف یک ماه آینده

شائبه ادامه فعالیت تعاونی‌های اعتباری با وجود مصوبه شورای شهر که خواستار انتقال وضعیت این تعاونی‌ها به مؤسسات مالی شده بود باعث شد تا پروین احمدی‌نژاد عضو شورای شهر تهران دیروز در این باره تذکری شفاهی را در صحن علنی این شورا اعلام کند.

حضور مدیرعامل تعاونی اعتباری شهر به همراه معاون مالی اداری شهرداری تهران و توضیحات آنها به همراه نتیجه‌گیری و اظهارنظر از سوی مهدی چمران رئیس شورا، در نهایت به رفع نگرانی‌ها و شائبه‌های پیش آمده درمیان اعضای شورای شهر منجرشد.

به گزارش همشهری، درحالی‌که پروین احمدی‌نژاد معتقد به تخلف و بی‌توجهی شهرداری تهران نسبت به مصوبات شورا در تبلیغ برای جذب سپرده‌گذاران به همراه اعلام نرخ‌های جدید برای سود سالانه انواع سپرده‌ها از سوی تعاونی‌های اعتباری شهربود، محمد علی نجفی عضو دیگر شورای شهر با این توضیح که به محض صدور مجوز مؤسسه مالی و تشکیل آن عملا کار تعاونی‌های اعتباری به پایان رسیده، تمام دارایی‌ها، منابع و تعهدات آن به ا ین مؤسسه منتقل خواهد شد، اظهار داشت: با این حساب آیا صحیح است تا آن موقع تعاونی‌های اعتباری شهر هیچ کاری نکنند و در غوغای رقابت میان بانک‌های خصوصی و دولتی و انواع مؤسسات مالی در جذب سرمایه‌گذاران دست روی دست بگذارند و میدان را به رقبا واگذارند یا اینکه طبق روال برنامه‌هایشان را به خوبی پیش ببرند؟

به اعتقاد نجفی، جذب سپرده‌گذاران جدید از سوی تعاونی‌های اعتباری کار درستی بود چراکه نباید گذاشت مؤسسات اعتباری قبل ازشروع کار از نظر منابع ضعیف شوند.

اعضای شورای شهر تهران دیروز یک فوریت طرح روشنایی و نورپردازی شهر تهران را تصویب کردند، تا پس از تصویب نهایی این طرح نورپردازی و روشنایی در شهر تهران با الگوی مناسب در جهت مدیریت نور و ایجاد امنیت انجام شود.

بی‌توجهی به مصوبات شورای شهر توسط شهرداری

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران دیروز گفت: بی‌توجهی شهرداری به مصوبات شورای شهر در حال همه گیرشدن است.

وی افزود: گویا یکسری مسائل در حال اپیدمی‌شدن در شهرداری است و آن هم توجه‌نکردن به مصوبات شورای شهر است.

وی با اشاره به اینکه هنوز کار بررسی مسائل تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری به اتمام نرسیده، اظهار داشت:70 درصد سهام یک شرکت قدیمی بیمه‌ای شهرداری به صندوق کارکنان یکی از شرکت‌ها منتقل شده است که وابستگی به شهرداری هم ندارد و جالب است که وقتی از آنها می‌پرسیم تکذیب می‌کنند.

شورای شهر می‌تواند برای همه دستگاه‌ها تعیین تکلیف کند

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران در جریان بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه ساماندهی فضای سبز تهران گفت: اینکه نمی‌شود ما نتوانیم برای دستگاهی تعیین تکلیف کنیم، باید مشخص شود که ما شورای شهر هستیم یا شورای شهرداری؟

در این هنگام بیادی گفت: نگویید عده‌ای آماده‌اند که شورای شهر را به شورای شهرداری تبدیل کنند.دانشجو ادامه داد: این یک سوء برداشت است که شورای شهر نمی‌تواند  برای  دستگاهی تعیین تکلیف کند؛

البته این سوء برداشت با یک رایزنی حل می‌شود.سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد: قانونی داریم که مصوبات کمیسیون ماده 5 پس از تصویب در شورای شهر جنبه قانونی پیدا می‌کند و در اکثر شهرها این اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز در طرح جامع نیز مورد تاکید قرار گرفته، خاطرنشان کرد: طرح جامع تهران دارای مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی است و با استناد به این موضوع نیز می‌توانیم اعتراض فرمانداری را رد کنیم.

همچنین معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع باید به‌عنوان نمایندگان مردم از جایگاه قانونی و شأنیت شورا دفاع کرده و بر آن پافشاری کنیم.

به گزارش همشهری، شورای شهر تهران با همین استدلال‌ها اعتراض فرمانداری به مصوبه ساماندهی فضای سبز را رد کرد.

در این اعتراضیه عنوان شده بود که شورای شهر تهران نمی‌تواند به کمیسیون ماده 5 برای جلوگیری از تغییر کاربری فضای سبز تکلیف کند که این موضوع با توجه به اینکه طبق قانون اساسی، باید مصوبات کمیسیون ماده 5 به تایید و نظر شورای شهر تهران برسد، از سوی شورای شهر رد شد.

تصویب یک فوریت طرح بوستان ایرانیان

یک فوریت طرحی با عنوان بوستان ایرانیان حداقل با 20 هکتاروسعت درشورای شهرتهران به تصویب رسید و براساس آن شهرداری تهران مکلف شد که بررسی‌های لازم را برای احداث این پارک انجام و به شورای شهر تهران ارائه دهد.

ارائه پیشنهادبرای بودجه فاضلاب تهران 

شورای شهر تهران دیروز پیشنهاد تامین بودجه 2009 میلیارد ریالی برای فاضلاب شهر تهران در سال 88 توسط دولت را تصویب کرد.

حسین نیاز آذری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرتهران در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران تصریح کرد: سرانه مصرف آب کشور 40 سال پیش برای هر نفر ایرانی 7 هزار متر مکعب در سال بود، این میزان در حال حاضر در کشور به 2 هزار و 500 مترمکعب و برای هر شهروند تهرانی به 500 متر مکعب رسیده است.

وی با اشاره به منابع آب شهر تهران تصریح کرد: 37 درصد از آب شرب تهران از سد لتیان، 35 درصد از سد کرج و طالقان و 28 درصد از چاه‌های سطح شهر تهران تامین می‌شود.

براساس این گزارش، رسول خادم رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران بعد از اتمام گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران به جدول تهیه شده از اعتبارات مورد نیاز طرح‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: به‌منظور تکمیل خط انتقال از سد ماملو تا مخزن 1180لیتری شرق در جنوب شرقی تهران و احداث نیمی از این مخزن به اعتباری بالغ بر 451 میلیارد ریال نیاز است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با اشاره به 19 طرح دیگر تعیین شده در این جدول، کل اعتبار مورد نیاز شرکت آب و فاضلاب شهر تهران در سال 88 را 2009 میلیارد ریال عنوان کرد.

براساس این گزارش، اعضای شورای شهر تهران بعد از بحث‌های مذکور با ارائه پیشنهاد تامین اعتبار 2009 میلیارد ریالی به دولت موافقت کردند.

مدیریت جامع  بازار عمومی شهر تهران

 در جلسه دیروز همچنین یک فوریت طرح مدیریت جامع حفاظت، احیا، ارتقا و مدیریت یکپارچه بازار تاریخی تهران به تصویب رسید و احمد مسجد جامعی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد ضرورت این طرح، عنوان کرد: بازار تهران از نظر معماری و ساختمان‌های تاریخی بازتاب دوره‌های مختلف تمدنی است.

وی افزود: بازارتهران بازتاب وقایع دوره‌های مختلف تاریخی، تمدنی، سیاسی، دینی و فرهنگی است.

به گفته مسجد جامعی بازار به‌عنوان یکی از4 محله اصلی شهر تهران، مهم‌ترین مدارس و مساجد کشور را در خود جای داده است.

کد خبر 68756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز