مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان شهردارای خوجند، دوشنبه، آتن، آمونسوس و چند شهر لبنانی وارد تهران شدند تا در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی شرکت کنند.

نمایندگان شهرداری دوشنبه و شهردار خوجند از کشور تاجیکستان برای حضور در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی وارد تهران شدند و مورد استقبال دکتر تیمورنژاد مدیر کل برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی شهرداری تهران قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران گفت: "رحمت اف رستم میرزایویچ" قائم مقام شهردار دوشنبه در بدو ورود به تهران با بیان اینکه شهروندان تهرانی و دوشنبه همزبان، هم دین و هم فرهنگ هستند هدف از شرکت در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیایی را بهره برداری از تجارب و فعالیتهای مفید کلانشهرهای آسیایی دانست.

وی ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از نتایج مثبت این اجلاس مقدمات کافی برای رشد و توسعه شهر دوشنبه را فراهم کند.

معاون شهردار "خوجند" نیز که دومین کلانشهر بزرگ تاجیکستان است هدفها و برنامه‌های شهر متبوعش را مطابق با برنامه‌های شهر دوشنبه دانست و گفت: تمایل داریم ارتباطات فرهنگی و دوستی ما و تهران بیش از پیش باشد تا رشد و ترقی دو کشور و دو شهر را در پی داشته باشد.

معاون استاندار آتن نیز چهارشنبه 29 آبان برای شرکت در اجلاس کلانشهرهای آسیا بامداد امروز وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و گفت: پایتخت ایران پل ارتباطی میان آسیا، اروپا و آفریقاست.

وی با اشاره به اینکه اولین بار است که به تهران می‌آید، گفت: اطلاعات خوبی راجع به تهران دارم و شهر تهران و تاریخ قدیمی آن را می‌شناسم.

معاون استاندار آتن پایتخت یونان با اشاره به ضرورت برگزاری چنین اجلاس‌هایی اضافه کرد: برگزاری اجلاس تهران به تبادل نظر متقابل میان شهرداران کمک می‌کند و این امر باعث گسترش همکاری‌ها و نزدیکی شهرها می‌شود.

وی همچنین همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان آتن و تهران را خواستار شد.

وی درباره دلایل حضور نیافتن شهردار آتن افزود: همزمان با این اجلاس نشست انجمن شهرداران آتن در حال برگزاری است و به همین دلیل شهردار آتن نتوانست در اجلاس حضور یابد.

"هادی البکوش " نخست وزیر سابق تونس که برای شرکت در این اجلاس بامداد چهارشنبه وارد تهران شد گفت: برگزاری این اجلاس باعث تقویت روابط ایران و تونس می شود.

باکوش که پیش از این شهردار شهر بوده است عنوان کرد: هم اکنون میان ایران و تونس روابط خوبی برقرار است که امیدواریم این اجلاس سبب گسترش روابط دو کشور شود.

وی اضافه کرد: ایران یک کشور بزرگ اسلامی است و انقلاب ایران تغییرات اساسی در سطح زندگی مردم در جوامع اسلامی به وجود آورده است که این تغییرات در زندگی مردم شهرهای اسلامی نیز دیده می‌شود.

نخست وزیر سابق تونس در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس تهران افزود: امیدوارم این اجلاس به تقویت ارتباط میان شهرهای کشورهای اسلامی نیز کمک کند.

وی گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک همه شهرهای آسیایی رشد و توسعه یابند و شهروندان آنان در رفاه کامل زندگی کنند.

"بصام رعد" و "سعید الخنسی" شهرداران شهرهای بعلبک و القبیری برای شرکت در اجلاس شهرداران کلانشهرهای آسیا بامداد امروز وارد تهران شدند.

"بصام رعد" و "سعید الخنسی" شهرداران شهرهای بعلبک و القبیری که برای شرکت در اجلاس کلانشهرهای آسیایی به تهران سفر کرده‌اند در بدو ورود به فرودگاه امام خمینی مورد استقبال رسمی دکتر کاوه تیمور نژاد مدیر کل برنامه‌ریزی حوزه اجتماعی شهرداری تهران قرار گرفت.

بصام رعد و سعید الخنسی دقایقی پس از ورود به تهران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را برای شرکت در اجلاس شهرداران کلانشهرها به مقصد مرکز همایش های برج میلاد ترک کردند.

کد خبر 68787

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز