مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: نخستین اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلانشهر‌‌های آسیایی 29 آبان با شعار آسیا برای شهروندان و همگرایی برای زندگی بهتر، در محل سالن همایش‌های برج میلاد آغاز خواهد شد.

علاوه بر اینکه از بالاترین مقامات 3قوه مجریه، ‌مقننه و قضائیه برای حضور در مراسم افتتاحیه این اجلاس دعوت به عمل آمده است، ده‌ها نماینده از پایتخت‌ها و کلانشهرهای کشورهای آسیایی و چند کشور اروپایی نیز در این افتتاحیه حضور خواهند داشت.

بنا‌براین گزارش، در این اجلاس قرار است نمایندگانی از سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای اکو، ‌سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی به‌عنوان زیرمجموعه سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان ملل متحد که دارای 12دفتر نمایندگی و برنامه اجرایی در ایران است و اتحادیه اروپا، در این اجلاس شرکت داشته باشند.

ازجمله برنامه‌های این اجلاس در روز برپایی آن، جلساتی درخصوص چالش‌های مشترک مدیریت کلانشهرهای آسیایی، شهرنشینی سریع، حمل‌ونقل عمومی، آلودگی محیطی، سلامت شهری و همکاری شهر با شهر است.

علاوه بر این، جلسات مشترکی از سوی شهرداران آسیایی درباره دولت محلی و مشارکت عمومی به‌عنوان طرح موفقی در آسیا و رد و بدل شدن تجارب برتر و ایده‌های مبتکرانه برگزار و در آنها بیانات و پیشنهادهای شهرداران ارائه می‌شود.

قرار است بازدید از نقاط دیدنی و جاذبه‌های معماری و تاریخی تهران، ازجمله دیگر برنامه‌های گروهی در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان در این اجلاس باشد.

به گزارش همشهری، محورهای این اجلاس، دولت محلی و مشارکت عمومی به‌عنوان طرح موفق در آسیا، چالش‌های مشترک مدیریت کلانشهرهای آسیایی، همکاری شهر با شهر، تجارب برتر و ایده‌های مبتکرانه است.

میهمانان ویژه اجلاس شهرداران آسیایی

محمود محمدی، دبیر اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیایی درباره حضور شخصیت‌های برجسته در این اجلاس به خبرنگار ما گفت: از آنجا که ما به‌دنبال تبادل تجربیات و همگرایی در قاره آسیا هستیم از افرادی که تجربیات ارزشمندی در زمینه مدیریت شهری داشتند برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است که از آن جمله می‌توان به ژاک‌شیراک اشاره کرد که 18سال شهردار پاریس بود.

به همین منظور از ایشان دعوت شد تا تجربیات خود را در مورد شهرداری و اتحادیه اروپا در اختیار اجلاس قرار دهد و ایشان نیز معاون خودشان دومنیک دوویلپن نخست وزیر سابق فرانسه که یکی از چهره‌های برجسته فرانسه محسوب می‌شود را برای شرکت در اجلاس معرفی کردند.

دبیر اجلاس شهرداران پایتخت‌های آسیایی با اشاره به سابقه فرهنگی دوویلپن یاد آور شد: آقای دوویلپن تجربه پارلمانی و علمی درمورد اتحادیه اروپا دارد؛

به همین دلیل او درمورد تجربه اتحادیه اروپا برای آسیا سخنرانی خواهد داشت.وی همچنین بر ضرورت استفاده از تجربیات اتحادیه آفریقا سخن گفت و افزود: برای استفاده از تجربیات اتحادیه آفریقا آقای هادی البکوش نخست وزیر پیشین تونس نیز که سوابق گسترده‌ای در عرصه همکاری اتحادیه آفریقایی و مسائل شهری دارند جهت انتقال تجربیات این قاره برای همگرایی به این اجلاس دعوت شده‌اند

کد خبر 68632

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز