مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرداران 5 کلانشهر کشور از حمل و نقل و ترافیک به عنوان مشکل مشترک کلانشهرهای کشور نام بردند.

شهرداران 5 کلانشهر ایران به منظور حضور در «نخستین اجلاس شهرداران پایتخت و کلانشهرهای آسیا» در تهران به سر می برند.

شهردار تبریز: توجه به حمل و نقل شهری ویژگی بارز شهرهای توسه یافته است

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهردار تبریز حل مشکل ترافیک و روانی ترافیک را از جمله ویژگی های بارز شهرهای توسعه یافته برشمرد و اظهار کرد: به این منظور آموزش شهروندان و توجه دادن ایشان به مسائل شهری، ترافیکی و زیست محیطی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

علیرضا نوین حمل و نقل شهری از طریق راه اندازی خطوط تندروی اتوبوسرانی به منظور حرکت سریع تر اتوبوس ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: حمل و نقل عمومی پایدار از جمله زمینه‌های نیل به شهری در خور شهروندان است.

شهردار قطب شهری شمال شرق کشور با تاکید بر ایجاد راه اندازی شهر مجازی در حل بسیاری از مشکلات شهری، گفت: تحقق ایده شهر الکترونیک در کاهش مشکلات ترافیک و رفع گره های ترافیکی کلان شهرها اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

شهردار اصفهان: بعضی شهر را با گاراژ اتومبیل اشتباه گرفته اند

بر اساس این گزارش شهردار اصفهان از دو مشکل آلودگی زیست محیطی و حمل و نقل و ترافیک به عنوان مهم ترین مشکلات شهرهای آسیایی و اسلامی نام برد و تصریح کرد: به منظور تحقق توسعه پایدار باید مدیران پایدار داشته باشیم.

دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهر را مکانی آرامش بخش و برخوردار از تسهیلات و امکانات مناسب دانست و اضافه کرد: متاسفانه بعضی شهر را با گاراژ اتومبیل اشتباه گرفته اند.

شهردار کرج: شهری پایدار است که از نظر اقتصادی و اجتماعی توسعه یافته باشد

شهردار کرج استفاده از دانش فنی، روش های نوین و فن آوری روزدنیا را از جمله پیش شرط‌های توسعه شهری برشمرد و اظهار کرد: در این میان سرمایه گذاری مورد نیاز و بهره برداری بهینه از منابع موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سید مهدی مقدسی با اشاره به جنبه‌های زیست محیطی، زیبا شناختی و عملکردی در توسعه شهرها، ادامه داد: شهر پایدار باید از سه نظر اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست شهری توسعه یافته باشد.

شهردار شیراز: طرح های ترافیکی نیازمند اعتبارات ملی است

بنابر این گزارش مهران اعتمادی شهردار شیراز با تاکید بر این که مدیریت کلان شهرها نیاز به حمایت جدی دارد، گفت: پروژه های شهری به ویژه طرح های ترافیکی و حمل ونقل شهری نیازمند توجه، حمایت و اعتبارات گسترده ملی است.

شهردار رشت: توسعه شبکه معابر پیش نیاز توسعه شهری است

همچنین محمود فریدونی شهردار رشت از توسعه شبکه معابر و دسترسی‌های شهری به عنوان پیش نیاز توسعه شهری نام برد و خاطرنشان کرد: گفتمان مدیران شهرها و تبادل تجربیات ایشان با یکدیگر در حل و فصل  مشکلات شهری از جمله مشکل ترافیک بسیار موثر است.

کد خبر 68689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز