پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به ساده انگاری شرایط جدید و تهدیدات در پی انتخاب اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد

که شواهد و قرائن نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال ماجرایی جدید در منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصرامروز21آذر    در سالن جهان پهلوان تختی بوئین زهرا در همایش یادواره 500 شهید این شهر به تحلیل آخرین شرایط کشور و تهدیدها و فرصت‌های بین‌المللی پرداخت.

وی با اشاره به استراتژی آمریکا در دهه‌های اخیر گفت: آمریکایی‌ها از مغول‌ها هم بدتر بودند و آنها در چند دوره مختلف قصد داشتند به ایران حمله کنند.

رئیس مجلس با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ دنیا زمانی تنها بر قدرت نظامی و تسلیحاتی استوار بودند اما در دوره بعد قدرت اقتصادی را هم دارا شدند و دنیا در دو بلوک شرق و غرب طبقه بندی شد گفت:  در دوره‌های بعد موضوع فناوری هم به این مسائل اضافه شد اما این دوره نیز سپری گشت.

به گفته وی بعد از فروپاشی شوروی تصور بر این بود که آمریکایی‌ها قدرت قاهره دنیا با فرهنگ و قدرت و تکنولوژی برتر شده‌اند و بدین ترتیب دوره زورگویی مدرن آغاز شد.

لاریجانی افزود: اما به فضل خدا این دوره هم سپری شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به ساده انگاری شرایط جدید و تهدیدات گفت: فکر نکنید که با رفتن بوش شرایط خیلی تغییر کرده است. رئیس جمهور جدید آمریکا گفته است ما به ایرانی‌ها سخت می‌گیریم چون دنبال سلاح هسته‌ای هستند و از حماس و حزب الله حمایت کنند.

لاریجانی خطاب به اوباما گفت: شما اشتباه می‌کنید که این‌ها را تروریست می‌نامید. نصرالله محبوب ترین رهبر کشور اسلامی است و تصور نکنید اگر روی مردم اسم بگذاریم دنیای اسلام هم حرف شما را می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: شعار تغییر اوباما بوی کهنگی می‌دهد و همان راه غلط اسلاف وی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضعگیری‌های اخیر اوباما که گفته بود باید هویج‌های جدیدی به ایران ارائه کرد ولی چماق‌های سنگینی هم به ایران نشان داد گفت: این زبان گاوچران‌هاست نه زبان صحبت کردن با یک ملت متمدن. اگر راجع به مسئله   هسته‌ای حرف دارید چرا با ادبیات چماق و هویچ حرف می‌زنید؟

لاریجانی گفت: آمریکایی‌ها بعد از اشغال عراق در سال 2003 و بعد از جنگ 33 روزه قصد داشتند به ایران حمله کنند اما در گل ماندن آنها در عراق و شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه که ناشی از جنود الهی بود این نقشه را بر هم زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شواهد و قرائن زیادی داریم که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها به دنبال ماجرایی جدید در منطقه هستند اما این بار به شکل و قیافه‌ای نرم .

وی استراتژی فعلی آمریکایی‌ها در مورد ایران را تشدید فشار اقتصادی و سیاه نمایی سیاسی از داخل ایران توصیف کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش 30 سال نظارت و قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی گفت: در این همایش از همه نیروها و نمایندگان ادوار حضور داشتند و جلسه بسیار خوبی بود و از اسلام، انقلاب و امام و رهبری بحث شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از کار خوب باید تعریف کرد. این مجلس درباره بزرگداشت مدرس بود و نباید توهم به توطئه داشت.

وی با اشاره به انتقادات نسبت به ترکیب میهمانان این همایش که از گروه‌های مختلف سیاسی بودند گفت: این همایش نشان داد که در مقابل بیگانگان همه با سلایق مختلف ایستاده‌اند.

لاریجانی همچنین درباره موضوع دولت وحدت ملی گفت : ما روی انقلاب اسلامی و رهبری وحدت داریم این چه ربطی به دولت ائتلافی دارد. دولت ائتلافی مثل هر چیزی می‌تواند خوب یا بد باشد آنچه مهم است که نیروهای انقلاب می‌توانند پای آرمان‌های انقلاب بایستند و این اصل است.

رئیس  مجلس گفت: وقتی رئیس جمهور آمریکا می‌گوید باید فشار را روی ایران تشدید کنیم همه باید بفهمند که از خیلی چیزهای خرد باید گذشت.

لاریجانی ادامه داد: هر کس وحدت ملی را قبول دارد باید پشت سر رهبری باشد

کد خبر 70556

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز