دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

خیلی از مردم معتقدند، ماستی مرغوب و اصل است که پر چرب و سفت باشد اما تعداد معدودی از تولید کنندگان لبنیات با سوء‌استفاده از این باور عمومی، در تولید ماست‌های پر چرب تقلب می‌کنند...

ماست پر نشاسته
در واقع ماست‌های شل و آبکی از نظر مردم اصل نیستند و با مقادیر قابل توجهی آب مخلوط شده‌اند. با توجه به اینکه قیمت انواع ماست پرچرب گران‌تر از ماست‌های کم چرب و معمولی است‌برخی تولیدکنندگان  از موادی نظیر نشاسته  برای پر چرب و سفت جلوه دادن ماست استفاده می‌کنند.

همچنین برخی گزارش‌ها هم حاکی از آن است که  از انواع مواد غلیظ کننده برای غلیظ تر کردن ماست استفاده می‌شود. البته تعداد اینگونه تولیدات زیاد نیست و  وزارت بهداشت هم در صورت مشاهده هر نوع تخلف با آن به شدت برخورد می‌کند و باز هم مانند همیشه خرید  محصولات تولیدکنندگان معتبر توصیه می‌شود.

توقف، سمت چپ
تعدادی از خیابان‌های شهر دستخوش موج جدیدی از توقف‌های غیرقانونی خودرو‌ها شده‌اند که به دنبال آن، علاوه بر اشغال بخشی از خیابان،‌ خطر تصادف نیز در این محدوده از شهر به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد. با اینکه توقف غیرقانونی در خط سرعت خیابان‌ها، پدیده‌ای نو نیست اما اقبال راننده‌ها به این شکل از توقف در نبود جای پارک روز به‌روز بیشتر می‌شود. در برخی خیابان‌ها قطاری از توقف‌های غیرقانونی تشکیل می‌شود که تمامی خط سرعت خیابان‌ را می‌پوشاند و برای خودرو‌های عبوری فقط یک خط را باقی می‌گذارد.

ترافیک به وجود آمده به دلیل این شکل از توقف، گاهی اوقات به یک کیلومتر نیز می‌رسد. این در حالی است که پارک در سمت چپ خیابان فقط برای خیابان‌های یک‌طرفه مجاز تلقی می‌شود و در باقی خیابان‌ها به هیچ‌وجه توجیهی ندارد. علاوه براین در تعدادی از خیابان‌های شهر نیز توقف خودروها در خط میانی ، عبور و مرور را با مشکل مواجه می‌کند. این در حالی است که نبود فرهنگ صحیح رانندگی باعث می‌شود تعداد زیادی از راننده‌هایی که با برگه‌های جریمه - به دلیل این نوع توقف غیر مجاز- روبه‌رو می‌شوند، همچنان از وجهه غیرقانونی آن ابراز ناآگاهی کنند.  

پاس داشتن فارسی  در هواپیما
بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خارجی با تاسیس دفتر در ایران، اقدام به جذب مسافر می‌کنند  که 90 درصد از مسافر ان پروازهای این شرکت‌ها - که مبدا و مقصد آنها ایران است- را مسافران ایرانی تشکیل می‌دهند.با وجود این تمام اعلانات داخل کابین هواپیما به زبان اصلی است و خبری از ترجمه این اعلانات به زبان فارسی نیست.

به هر حال پس از تعطیلات نوروزی تعداد قابل توجهی از مسافران ایرانی که در ایام نوروز با هواپیماهای خارجی سفر کردند در تماس با ستون« در شهر چه خبر» خواهان ترجمه اعلانات داخل هواپیما به زبان فارسی شده‌اند. به گفته  مسافران، در صورتی‌که شرایط اضطراری حین پرواز  به وجود بیاید و خدمه پرواز مجبور به راهنمایی کردن مسافران به صورت شفاهی شوند، این مشکل بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

شوخی کولر‌ها
چند روزی است که کولر‌ها شوخی کردن با رهگذران را آغاز کرد‌ه‌اند و روی سر برخی از آنها چند قطره‌ آب می‌ریزند. در برخی شهر‌های کشور گرما به حدی رسیده که شهروندان سراغ سرویس کولر‌ها رفته و آنها را روشن کرده‌اند اما در مواردی که سرویس کولر شامل آب‌بندی و جلوگیری از چکه‌ کردن آن نشود و کولر نیز بالای پیاده‌رو نصب شده باشد، سریال تکراری شوخی‌ کولر‌ها با رهگذران کلید می‌خورد. رهگذرانی که تجربه شوکه شدن با قطرات آب کولر را دارند با نگاهی به دایره‌ خیس روی پیاده‌رو پی به وجود نشتی کولر می‌برند و آن را دور می‌زنند. به طور حتم  باید به دارندگان این کولر‌های معیوب نصب شده روی پیاده‌رو‌های شهر تذکر لازم داده شود تا محدوده‌های عمومی مانند پیاده‌رو‌ها از وجود عوامل مزاحم یاد شده پاک شود.

کد خبر 48776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز