جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه حوادث: کارمند بانک وقتی با بدهی 300 میلیون تومانی مواجه شد نقشه سرقت از حساب مشتریان بانک را طراحی کرد.

به گزارش همشهری، راز اختلاس میلیونی این کارمند جوان سه‌شنبه هفته گذشته و زمانی فاش شد که مسئولان بانک هنگام بررسی حساب مشتریان متوجه شدند مبالغ هنگفتی از برخی از  این حساب‌ها به سرقت رفته است.

در حالی که تحقیقات نشان می‌داد مسئول واریز پول به تمامی این حساب‌ها، یکی از کارمندان بانک به نام ناصر بوده و همه این سرقت‌ها در شیفت کاری او صورت گرفته است، این فرضیه که کارمند جوان عامل دستبرد به حساب مشتریان بوده است پیش روی مسئولان بانک قرار گرفت. 

به این ترتیب تحقیق از ناصر آغاز شد و او که ابتدا سعی داشت وانمود کند از ماجرای اختلاس میلیونی بی‌خبر است، وقتی متوجه شد دستش نزد مسئولان بانک رو شده به  دستبرد  از حساب‌های مشتریان اعتراف کرد.

اختلاس برای فرار از ورشکستگی

با شکایت بانک از کارمند جوان، وی به دستور قاضی مهاجری- بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه - دستگیر و پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها گفت: چند سال پیش به همراه یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم در زمینه  کاری  سرمایه‌گذاری کنیم و به همین خاطر پول زیادی صرف این کار کردیم.

مدتی بعد در حالی که در این کار با شکست مواجه شده بودیم متوجه شدم شریکم حدود 300 میلیون تومان به افراد مختلف بدهی دارد و در همه این موارد از چک‌های من برای پرداخت بدهی‌هایش استفاده کرده است.  بنابراین وقتی دیدم آبرویم در خطر است و ممکن است همه چک‌هایم برگشت بخورند، تصمیم به اختلاس از حساب مشتریان گرفتم. 

من با شناسایی افرادی که مبالغ هنگفتی به حسابشان پول واریز می‌کردند، بخشی از این پول‌ها را به حساب خودم انتقال می‌دادم و با این روش طی 5 ماه بیش از 80 میلیون تومان اختلاس کردم تا اینکه مسئولان بانک متوجه ماجرا شدند و مرا دستگیر کردند.

با اعترافات ناصر، بازپرس پرونده برای وی قرار بازداشت موقت صادر کرد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی فرودگاه قرار گرفت.

کد خبر 46498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز