جمعه ۲۱ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

با وجود صرفه‌جویی مردم و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های کشور در روزهای اخیر، مصرف گاز همچنان رو‌به افزایش است و نسبت به مدت مشابه سال قبل به رشد بی سابقه خود ادامه می دهد.

مصرف گاز در روز دوشنبه براساس گزارش شرکت ملی گاز به سطح  435 میلیون متر‌مکعب رسید  و نسبت به سال قبل 53 میلیون متر‌مکعب افزایش داشت.

از این میزان 392 میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف شد و نسبت به مصرف بخش خانگی در زمان مشابه سال قبل که  335 میلیون متر مکعب بود  17 درصد افزایش داشته است.

براساس گزارش‌های شرکت ملی گاز، حجم کل مصرف در روز سه‌شنبه 2 میلیون متر مکعب کاهش یافت ولی همچنان در سطح بی سابقه‌ای است.

سید رضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید براینکه همه امکانات به‌کار گرفته شده و با تامین گاز از منابع گازی جنوب کشور، گاز مورد نیاز استان‌های شمالی و برخی مناطق دیگر که با قطع گاز موجه شده‌اند تامین شده است، گفت: هرگونه مشکل گاز تا بعدازظهر امروز برطرف می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد هفته جاری مصرف به دلیل شدت گرفتن سرما بر اساس گزارش‌های هواشناسی بیشتر می شود ولی ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده شده  مشکلی برای تامین گاز کشور ایجاد نخواهد شد.

به گفته کسایی‌‌‌زاده با تلاش‌های انجام شده تا پایان هفته جاری و  بهبود شرایط آب و هوا صادرات گاز از طریق خط لوله گاز ایران به ترکیه نیز از سر گرفته خواهد شد.

وی در مورد استاندارد گاز تزریق شده به خط لوله سراسری تاکید کرد گاز تزریقی نمی تواند از سطح استاندارد‌های خط لوله کشور پایین‌تر باشد.

وی خاطر نشان کرد: تا پیش از این به‌جز استان مازندران مشکل تامین گاز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان و خراسان نیز وجود داشت ولی از شب گذشته به تدریج با افزایش تزریق گاز مشکل در سراسر کشور برطرف شده و خواهد شد.

به گفته وی، شدت سرما در همه کشور حتی مناطقی که پیش از این در زمستان هوای معتدل و عادی داشته اند و طولانی شدن و ادامه آن به افزایش مصرف دامن زده و مشکلات را افزایش داده است.

اعتراض به قطع گاز

با ادامه قطع گاز در روز های اخیر از جمله در روز پنجشنبه جمعیتی بالغ بر200 نفر از اهالی قائمشهر در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان در رفع معضل تامین نیازهای خود در مقابل فرمانداری این شهر گرد‌‌آمدند.

به گزارش فارس، در این تجمع مردم به بیان مشکلات خود خواستار حل این معضل و تامین نیاز‌های خود شدند. بر اساس گزارش فارس مسئولان حاضر در فرمانداری نیز با دادن وعده  در مورد حل مشکل اقدام به متفرق کردن جمعیت کردند.

در این حال به گزارش فارس بسیاری از مسئولان مناطقی که مشکل اساسی روبرو هستند به‌جز برخی از گفت‌وگو با خبرنگاران خودداری می‌کنند‏.‏

شماری از روستائیان استان مازندران نیز به کمبود سوخت اشاره و خواستار تامین سوخت کافی از سوی مسئولان امر شدند‏.‏

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری با سفر به استان مازندران به همراه جمعی از وزرا مشکلات را از نزدیک پیگیری کرد.[جزئیات بیشتر]

بر‌پایه این خبر رئیس جمهوری هیئتی را به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی مشکلات سوخت در استان‌های شمالی اعزام کرده بود که در‌نهایت با دریافت گزارش‌های این گروه خود در جلسه ویژه ستاد بحران استان‌های شمالی حضور یافت.

کد خبر 41481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز