یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

با وجود اعلام عادی شدن شرایط در شبکه گاز کشور، هنوز برخی مناطق مسکونی و صنایع کشور فاقد گاز هستند.

به گزارش خبرنگار همشهری با انتشار خبر عادی شدن شرایط تأمین گاز کشور به نقل از شرکت ملی گاز، پبرخی از مردم و صاحبان صنایع در تماس با تحریره روزنامه از ادامه قطع گاز خود خبر دادند.

به گفته برخی صاحبان صنایع اغلب صنایع کشور بیش از هفته هفته است که به‌دلیل قطع گاز امکان ادامه کار و تولید را ندارند و عملا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

در حال حاضر اغلب پتروشیمی‌ها نیز از تأمین گاز محروم شده‌اند و به‌دلیل ادامه سرما در هفته پیش‌رو به‌نظر‌می‌رسد قطع گاز مراکز صنعتی همچنان ادامه یابد.

فرهنگ مصرف انرژی در کشور ضعیف و ناقص است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی وزیر کشور که به همراه علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری برای بررسی مشکلات ناشی از قطع گاز به استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و غربی سفر کرده بود، با تشکر از همکاری و صرفه جویی مردم  تأکید کرد: اگر فرهنگ مصرف تغییر نکند، نمی‌توانیم روند مصرف را اداره کنیم.

وی خاطرنشان کرد:  فرهنگ مصرف انرژی در کشور ضعیف و ناقص است و باید با صرفه‌جویی و روی آوردن به الگوی مصرف بهینه، مشکلات گاز در کشور را کاهش دهیم.

پور‌محمدی با اشاره به اینکه قیمت گاز مصرفی در ایران یک چهلم قیمت جهانی است و اگر بخواهیم قیمت واقعی آن را از مردم اخذ کنیم، کسی قادر به پرداخت نیست، افزود: استفاده درست و اصولی از انرژی بهترین روش برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی در کشور است.

مشکل گاز پتروشیمی‌ها به‌زودی برطرف می‌شود

در همین حال، شانا گزارش داد قطع گاز صنایع پتروشیمی کشور که به دلیل ضرورت افزایش فشار گاز ارسالی به شبکه سراسری، قطع یا کاهش یافته است به مرور رفع می‌شود.

کد خبر 42209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز