همشهری آنلاین: شرکت ملی گاز ایران زمان اوج مصرف گاز را ، ساعت 11 تا 13 و 17 تا 20 اعلام و تاکید کرد: مصرف بهینه گازطبیعی در این ساعات مانع از افت فشار و قطعی گاز در برخی مناطق کشور خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر در تبیین شیوه‌های صرفه‌جویی در مصرف گاز گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری گازطبیعی که بیش از 75 درصد مصرف گاز کشور را به خود اختصاص می‌دهند، می‌توانند با رعایت حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد در اماکن مسکونی و تجاری، خاموش کردن وسایل گرمازای بدون استفاده و نیز پوشیدن لباس‌های مناسب برای دمای 18 تا 21 درجه سانتی گراد،‌ در صرفه‌جویی ملی مصرف گاز مشارکت کنند.

عبادالله قنبری افزود: دمای مناسب برای آب گرم مصرفی 40 تا 60 درجه سانتیگراد است و جلوگیری از افزایش دمای آب گرم بیش از 60 درجه اقدامی موثر برای جلوگیری از هدرروی گاز در بخش خانگی و تجاری است.

وی اضافه کرد: پوشاندن دریچ‌ های کولر و منافذ عبور هوا، خاموش کردن شومینه‌ها و خاموش کردن سامانه‌های گرمایشی اماکن اداری و آموزشی در روزهای تعطیل و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری را دیگر راه‌های صرفه‌جویی در مصرف گازطبیعی است.

وی با اشاره به ادامه موج سرما در کشور در هفته‌های آینده، از مردم خواست در صرفه‌جویی مصرف گازطبیعی به طورجدی همکاری کنند.

کد خبر 41035

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز