سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

با‌ وجود گرم‌تر شدن هوا و عادی شدن گاز‌رسانی در کشور هنوز گاز برخی صنایع قطع است.

به گزارش خبرنگار همشهری سید رضا کسایی‌زاده مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر نفت اعلام کرد تأمین گاز بیشتر صنایع عمده که گاز آنها قطع شده بود، آغاز شده‌است.

وی در‌مورد آن دسته از صنایع که هنوز با قطعی گاز مواجه هستند، گفت: قطع گاز این صنایع برای احتیاط و مقابله با موج سوم سرما در کشور وصل نشده‌است.

کسایی‌زاده در رابطه با اعتراض آن دسته از صنایع که با قطع گاز مواجه شده‌‌‌اند‌ و هنوز گاز آنان قطع است گفت: شرکت ملی گاز برای تأمین گاز مورد نیاز صنایع در 8 ماه نخست سال تعهد کرده و به آن دسته از صنایع که نسبت به دوگانه سوزکردن سوخت مصرفی خود اقدام کرده‌اند پس از قطع گاز، سوخت جایگزین تحویل شده‌است.

گاز نیروگاه‌ها عادی نشده

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به اینکه در بخش مصارف نیروگاهی، شرکت ملی گاز روزانه بیش از 20 میلیون متر‌‌‌‌مکعب گاز تحویل می‌دهد، تعهد این شرکت را روزانه در بهمن ماه 30 میلیون متر مکعب گاز عنوان‌کرد و افزود: با وجود  این  با هماهنگی که با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفته، سوخت مایع جایگزین گاز شده است.

همه‌استان‌ها گاز دارند

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه در حال حاضر با تولید روزانه 467 میلیون متر مکعب گاز مشکلی از نظر تولید نداریم، گفت: هم اکنون بخش خانگی بالاترین میزان مصرف گاز طبیعی را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر طبیعی شدن وضعیت گازرسانی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در شرکت ملی گاز و سایر شرکت‌ها شده، همه نیاز کشور حتی در آن دسته از استان‌هایی که با نارسایی مواجه بودند، مرتفع شده است.

کاهش ‌10میلیون متر مکعبی مصرف گاز خانگی

در همین حال روابط عمومی شرکت ملی گاز از کاهش 10 میلیون متر مکعبی مصرف گاز خانگی خبر‌داد.

براساس این گزارش مصرف گاز کل کشور در بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه‌ها در روز 8 بهمن معادل 468 میلیون متر مکعب بوده است.

سهم مصرف گاز خانگی 4/81 درصد کل گاز مصرفی و معادل 381 میلیون متر مکعب بوده است. همچنین استان تهران با مصرف 102 میلیون متر مکعب بزرگ‌ترین استان مصرف‌کننده کشور بوده است.

به‌طوری که مصرف 8/21 درصد گاز کشور را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش شهر تهران در روز دوشنبه 68 میلیون متر‌‌مکعب و شهرهای تابعه استان تهران 32 میلیون متر‌مکعب مصرف گاز داشته‌اند.

کد خبر 42996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز