قطع یا کاهش فشار گاز از روز سه‌شنبه با افزایش سرما و رشد مصرف، برخی شهرهای شمالی کشور را در برگرفته است.

به گزارش خبرنگار ما، این شهرها شامل قائمشهر، ‌ساری، ‌کاشمر و بردسکن است که پیش‌بینی می‌شود درصورت ادامه شرایط کنونی جوی و افزایش مصرف گاز، این مشکل مناطق دیگری را دربرگیرد.
مشکلات توزیع گاز موجب شد تا سید رضا کسائی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی گاز به‌دلیل بازدید از مراکز  انتقال گاز در نقاط مختلف تهران ، مصاحبه مطبوعاتی خود را لغو کند
قرار بود کسائی‌زاده در جمع خبرنگاران به برخی از سؤلات از جمله ارائه گزارش عملیات و مشکلات گاز رسانی در سال‌جاری و نامه‌ای که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس‌جمهوری براساس گزارش‌های این شرکت منتشر شده است، پاسخ دهد.
روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر لزوم همراهی و صرفه جویی مصرف گاز توسط هموطنان در سراسر کشور اعلام کرد: تولید گاز در حال حاضر به 468 میلیون متر‌‌‌مکعب رسیده است. در این گزارش گفته شده است: در طول مدت عملکرد این شرکت توان تولید، پالایش و توزیع گاز در کشور در حد امروز نبوده و به این ترتیب راهکاری جز صرفه‌جویی و مصرف بهینه نمی‌تواند مشکل قطع گاز را برطرف کند.
براساس این گزارش، مصرف خانگی و تجاری در روز سه‌شنبه از مرز 402 میلیون متر‌مکعب گذشت. در همین حال مرتضی زاغی، مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تهران اعلام کرد: عرضه گاز 8 جایگاه سوخت رسانی در تهران از شب سه‌شنبه قطع شده است.
وی تأکید کرد: 6 جایگاه عرضه گاز ویژه شرکت اتوبوسرانی تهران در‌حال ارائه خدمات هستند. به گفته وی از 34  جایگاه عرضه گاز ۲۶جایگاه به عرضه گاز ادامه می‌دهند.
کد خبر 43687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز