صدراعظم اتریش با رد برخی گزارش‌ها در مورد درخواست صدراعظم آلمان از وی در مورد شرکت نفتی او‌.ام. وی گفت: دولت اتریش در امور شرکت‌ها و توافق‌‌های آنان مداخله نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری مالی تامپسون برخی نشریات خبری در آلمان از درخواست آنگلا مرکل از صدراعظم اتریش برای اعتراض به شرکت نفتی او‌ام وی به‌دلیل توافق با ایران خبرداده بودند.

آلفرد گوسن بوئر با تکذیب در‌خواست مرکل از وی تأکید کرد دولت در امور روابط تجاری شرکت‌ها دخالت نمی‌کند.

شرکت او.‌ام. وی اتریش سال گذشته میلادی یادداشت تفاهمی برای سرمایه‌گذاری در منطقه پارس جنوبی و مشارکت در انتقال گاز ایران به اروپا امضا کرد. مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: مناقصه انتخاب پیمانکار برای خط لوله سراسری گاز (صادرات گاز به اروپا) اخیرا انجام شده و پیمانکاران پیشنهادهای مالی خود را ارائه کرده‌اند.

مناقصه برای خط لوله صادراتی گاز به اروپا

در همین حال روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران به نقل از مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران  از برگزاری مناقصه تقویت خط لوله گاز صادراتی به ترکیه و اروپا خبر داد.

این خط انتقال با سرمایه‌ای معادل 5 میلیارد دلار به طول هزارو۸۰۰ کیلومتر با ظرفیت انتقال 110میلیون متر مکعب گاز احداث می‌شود. کشکولی خاطرنشان کرد: خط لوله نهم سراسری با روش ساخت، بهره‌برداری و مالکیت (بی. او. او) توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی هدف از ساخت این خط که به قطر 17 اینچ و با 17 ایستگاه تقویت فشار طراحی شده است را تقویت شبکه گاز در مناطق غربی کشور و صادرات به ترکیه و اروپا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در کمیته فنی‌بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در حال بررسی است گفت: به زودی پیمانکاران صاحب صلاحیت برای اجرای این طرح انتخاب خواهند شد.

کد خبر 42899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز