قرارداد اکتشاف و توسعه بلوک مغان ۲ از جمله بلوک‌‌های اکتشافی که پیش از این در اتریش به مناقصه گذاشته شده بود، روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین امضا می‌شود.

سید محمود محدث، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اواخر سال گذشته به خبرنگار همشهری اعلام کرده بود این قرارداد ابتدای سال ۸۷ امضا خواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه‌های اولیه قراردادهای اکتشاف و توسعه با هدف بررسی منابع هیدروکربوری در بلوک‌های متفاوت انجام می‌شود که درصورت مثبت ارزیابی شدن نتیجه عملیات اکتشاف، توسعه بلوک توسط شرکت پیمانکار ادامه پیدا می‌کند، ولی در غیراین صورت خطرپذیری طرح و هزینه‌های اکتشاف برعهده پیمانکار است و شرکت ملی نفت ایران مسئولیتی درقبال آن ندارد.

به گزارش ایسنا بلوک مغان۲ با وسعت ۳ هزار و ۲۳۰ کیلومتر در استان اردبیل قرار دارد که با توجه به شرایط خاص مخزنی میادین کشف شده در حوزه رسوبی مغان، فعالیت‌های اکتشافی و توصیفی آن به یک شرکت از کرواسی واگذار‌می‌شود.

مناقصه اکتشافی و توسعه‌ای ۱۷ بلوک  بیش از یکسال پیش در همایشی در اتریش به شرکت‌های متقاضی معرفی شد که علاقه‌مندان با خرید اسناد مربوطه پیشنهاد‌های خودرا ارائه کردند و به تدریج برندگان با شرکت ملی نفت قرارداد امضا می‌کنند.

کد خبر 48045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز