شنبه ۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

شرکت ملی گاز ایران با اعلام افزایش چشمگیر مصرف گاز در روزهای اخیر در کشور خواستار صرفه‌جویی مصرف‌کنندگان شد.

سید رضا کسایی‌زاده ، مدیر عامل شرکت ملی گاز، با هشدار درباره احتمال قطعی گاز درصورت تداوم مصرف بی‌رویه از مشترکان خواست به‌طور جدی در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی با بحرانی توصیف کردن وضع تأمین گاز درصورت تداوم روند افزایش مصرف آن گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش دما و افزایش سرما در روزهای آینده ضروری است مشترکان گاز به ویژه ساکنان شمال و شمال غرب کشور به‌طورجدی در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا خود یا دیگر هموطنان دچار مشکل و قطع گاز نشوند.

سید رضا کسایی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه از آغاز دی تا کنون میزان مصرف گاز 15 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته شده است، رعایت نکردن الگوی مصرف را علت احتمال بروز مشکل و قطع گاز در کشور دانست و گفت: هم‌اکنون پالایشگاه‌های گاز کشور با حداکثر ظرفیت در حال کار است و سامانه انتقال گاز نیز به‌طور کامل به کار گرفته شده است اما متأسفانه روند مصرف بیش از توان تولید و توزیع است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت مصرف یا قطع گاز برخی واحدهای صنعتی، تجاری و عمومی در روزهای آینده صرفا به‌دلیل تأمین گاز بخش خانگی صورت می‌گیرد.

کد خبر 40380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز