چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

با فرارسیدن فصل سرما تدارک و برنامه‌ریزی وزارت نفت برای تأمین سوخت زمستانی تشدید شده و برگزاری جلسه‌های نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی نهادهای دست‌اندرکار تأمین سوخت در فصل زمستان با حضور وزیر نفت، مدیران عامل شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و مسئولان وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، در این نشست مدیرعامل شرکت ملی گاز از صدور ماهیانه صورتحساب گاز خبرداد و گفت: این امر به‌زودی و با هدف دریافت هرچه سریع‌تر بدهی های مشترکان به این شرکت عملی می‌شود.

سیدرضا کسایی‌زاده گفت: با این اقدام مشترکان به شیوه مصرف و مدیریت گاز طبیعی، به‌عنوان یکی از حامل های انرژی بیشتر توجه خواهند کرد و از این‌رو برای مشترکان پر مصرف مانند صنایع و کارخانه‌ها این قبض‌ها 15 روزه صادر می‌شود.

معاون وزیر نفت با تأکید براینکه اگر شرایط جوی زمستان امسال مانند سال گذشته باشد، مشکلی در تأمین گاز مصرف‌کنندگان رخ نخواهد داد، افزود: با وجود همه تمهیدات توصیه ما این است که مشترکان براساس الگوی مصرف، گاز را استفاده کنند.

وی در عین حال احتمال قطع گاز مصرف‌کنندگان بزرگ مانند صنایع و نیروگاه‌های کشور را در مواردی که با کمبود گاز رخ دهد، رد نکرد.

اصلاح اساسنامه شرکت‌های نفتی

غلامحسین نوذری در این مراسم با اشاره به اهمیت شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: نامه ای در دست تهیه است که ساختار شرکت ملی گاز در اساسنامه ارائه شده به دولت، اصلاح شود.

وی خاطرنشان ساخت: در اساسنامه ارائه شده به دولت، شرکت ملی نفت به‌عنوان یک هلدینگ برای 3شرکت پالایش و پخش، پتروشیمی و گاز دیده شده، ولی اعتقاد من این است که هر کدام از این شرکت‌‌‌‌ها بتوانند زیرمجموعه ساختار کلی نفت و در حقیقت شانه به شانه هم قرار بگیرند.

کد خبر 37243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز