شرکت ملی گاز باردیگر با توجه به شدت گرفتن سرما در هفته جاری خواستار صرفه‌جویی در مصرف گاز شد.

این شرکت در اطلاعیه‌ای از همه مشترکان گاز در سراسر کشور درخواست کرد برای تأمین نیاز همه مشترکان، در مصرف گاز حد اکثر صرفه جویی را اعمال کنند.

به گزارش خبر نگار ما با توجه به ادامه قطع گاز وارداتی از ترکمنستان که برخلاف قرارداد خود با ایران عمل کرده و گاز را به‌طور یکجانبه و با استناد به مشکلات فنی قطع کرده‌است در حال حاضر بخش عمده تولید گاز کشور به مصرف خانگی اختصاص یافته است.

شرکت ملی گاز همچنین برای تأمین نیاز بخش خانگی، گاز مورد نیاز بسیاری از صنایع کشور را نیز قطع کرده‌است.

شرکت گاز همچنین در گزارشی اعلام کرد، کل مصرف گاز در روز جمعه در بخش‌های مختلف صنعتی، خانگی و تجاری و نیروگاهی کشور معادل 399 میلیون متر مکعب بوده است که  این میزان در روز مشابه سال قبل معادل 388 میلیون متر مکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، مصرف خانگی در روز یادشده معادل 344 میلیون متر مکعب بود که با توجه به رعایت درخواست شرکت ملی گاز میزان مصرف نسبت به سال قبل در بخش خانگی 350 میلیون متر مکعب بود که با توجه به رعایت مشترکان 7/1 درصد کاهش یافته است.

شرکت ملی گاز با تشکر از توجه و رعایت مشترکان در مصرف بهینه با تأکید بر اینکه در هفته جاری با توجه به پیش‌بینی‌ها سرما افزایش خواهد یافت، از مشترکان خواست تا در این زمینه شرکت ملی گاز را در تأمین نیاز شهروندان در سراسر کشور یاری‌کنند.

همچنین محمد مصطفی قربانی سرپرست شرکت گاز استان مازندران اعلام کرد: از روز پنجشنبه مشکل گاز در این استان برطرف شده و اگر در برخی نقاط هنوز مشکلاتی وجود دارد ناشی از تجهیزات انتقال گاز خانگی است که از سوی مسئولان این شرکت با درخواست ساکنان پیگیری می‌شود.

کد خبر 40995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز