مهدیه مصطفایی: « طعمه هایمان را در داخل بانک‌های شلوغ شناسایی می‌کردیم و بعد از آنکه مشتریان از بانک‌ها بیرون می‌آمدند به عنوان مأمور از آنها سرقت می‌کردیم.»

این اظهارات 3 سارق مأمور نماست که صبح دوشنبه 21 آبان در شعبه ششم دادسرای جنایی کرج، به سرقت از مشتریان بانک‌ها اعتراف کردند. عملیات دستگیری این سارقان صبح 22 مهر با شکایت یکی از طعمه‌های باند در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت آگاهی کرج قرارگرفت.

این مرد در اظهاراتش نزد پلیس مدعی شد: « ظهر امروز بعد از گرفتن 800 هزار تومان پول نقد، از بانکی در منظریه فردیس خارج شدم، اما پس از طی مسافتی 3سرنشین خودروی پژو 206 من را متوقف کردند و در حالی که کارت شناسایی و اسلحه به همراه داشتند مدعی شدند مأمور هستند.

آن‌ها با  بیان این‌که  به من مشکوکند شروع به بازرسی بدنی‌ام کردند و پس از آن با این ادعا که هیچ مشکلی وجود ندارد از محل دور شدند، اما دقایقی بعد از رفتن آنها بود که متوجه سرقت پول‌هایم شدم».

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار پلیس قرار داد، سارقان مسلح چهره‌نگاری شدند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود متوجه شکایت 7 مالباخته دیگر شدند که به همین روش مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بودند.

 با توجه به ‌شباهت در چهره نگاری‌ها از سوی مالباختگان، کارآگاهان متوجه شدند 2 تن از سارقان مأمورنما با 2 سارق سابقه دارکه به تازگی از زندان آزاد شده‌اند شباهت زیادی دارند.

به این ترتیب با شناسایی مخفیگاه سارقان سابقه‌دار، آن‌ها عصر 12 آبان در عملیات  ضربتی در شهرک اندیشه دستگیر شدند.

متهمان که سلیم، کامران و امام بخش نام دارند، در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه سرقتی شدند اما در ادامه تحقیقات به سرقت مسلحانه از طعمه هایشان اعتراف کردند.

محمد یاری- بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی کرج- با دستور چاپ عکس متهمان بدون پوشش گفت: از آنجا که احتمال می‌رود متهمان، سرقت‌های دیگری را نیز رقم زده باشند،  درصورتی که کسانی به این روش مورد سرقت قرار گرفته اند، برای طرح شکایت به دادسرای امور جنایی کرج واقع در میدان آزادگان مراجعه کنند.

کد خبر 36448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز