همشهری آنلاین: نماینده دائم ایران در آژانس از تصویب بیانیه‌ جنبش عدم تعهد درباره‌ی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌ اصغر سلطانیه با بیان این خبرافزود: در جلسه روز جمعه سفرای نم در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعضای این جنبش حمایت قاطع خود را از توافق ایران و آژانس طی بیانیه‌ای اعلام کردند.

دکتر علی اصغر سلطانیه گفت: سفرای تروئیکای نم در جلسه‌ای متعاقب دیدار سفرای کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس با محمد البرادعی دیدار کردند. در این دیدار تروئیکای نم با مثبت خواندن مذاکرات ایران و آژانس از همکاری‌های ایران در جهت پاسخ به مسایل باقی مانده حمایت کردند.

فردا (دوشنبه 19 شهریور) نشست تابستانه‌ شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود. در این نشست البرادعی آخرین گزارش خود در موضوعات مختلف از جمله موضوع ایران را به اعضای شورای حکام گزارش می‌کند. گزارش اخیر البرادعی در مورد ایران دو هفته پیش منتشر شد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این گزارش دو موضوع پلوتونیوم و بازفرآوری را مختومه اعلام و نسبت به مذاکرات ایران و آژانس و توافقات صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که روند همکاری‌ها ادامه یابد.

البرادعی پس از ارایه گزارشش با واکنش منفی کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس مواجه شد اما وی در اظهاراتی تاکید کرد که روند شروع شده از سوی ایران برای همکاری با آژانس مخدوش نشود.

کد خبر 31007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز