چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله با تاکید بر این که میشل عون از پشتوانه مردمی وسیعی در لبنان برخوردار است، گفت: عون نامزد طبیعی و قوی برای ریاست جمهوری لبنان است و ما از او حمایت می‌کنیم.

سیدحسن نصرالله: از نامزدی میشل عون حمایت می کنیم

به گزارش ایرنا از بیروت، سید حسن نصرالله در دیدار هیات امنا، رییس و مسئولان دانشگاه تازه تاسیس معارف لبنان، به همراه سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله با وی و در واکنش به گروه مقابل (14 مارس) به سخنرانی چند روز پیش خود که در آن میشل عون را گذرگاه اجباری انتخابات ریاست جمهوری خوانده بود، گفت: این عده برای اینکه بتوانند موضع قوی مطرح شده در حمایت از جریان ملی آزاد و فراکسیون تغییر و اصلاح و ژنرال عون را هضم کنند، دست به تفسیرهای توهین آمیز از این عبارت زدند، با اینکه از صحبت ها این معنا استنباط نمی شد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما با آنها(گروه 14 مارس) همین است؛ وقتی گفته می شود میشل عون گذرگاه الزامی برای انتخابات ریاست جمهوری می باشد این بدان معنا نیست که وی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری لبنان نیست، بلکه ما میشل عون را گذرگاه الزامی ریاست جمهوری می دانیم چه کاندید باشد چه نباشد؛ این امر اعم از کاندیداتوری وی است.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: لازمه این حرف این نیست که ما دیگر او را نامزد ریاست جمهوری ندانیم؛ نمی توان اینطور تفسیر کرد و این برداشت را از جمله من داشت، اما آنها (گروه 14 مارس) نمی خواهند تفسیر درستی از سخنان من داشته باشند.

نصرالله افزود: برای همین ما لازم می دانیم امروز تاکید کنیم که هیچ تغییری در موضع قبلی ما ایجاد نشده است و میشل عون نامزد طبیعی و قوی ترین نامزد ریاست جمهوری لبنان است و از حمایت مردمی وسیعی نیز برخوردار می باشد؛ ما از او حمایت کرده و خواهیم کرد.

بر اساس اطلاعیه ای که روز چهارشنبه از سوی امور رسانه ای حزب الله منتشر شد، سید حسن نصرالله همچنین در این دیدار بر اهمیت و نقش دانشگاه معارف لبنان تاکید کرد و در آن آگاهی بخشی و تعلیم و کسب توانایی های علمی و کادرسازی برای آینده لبنان را اقدامی ضروری خواند.

وی تاکید کرد که این دانشگاه جایگزین هیچ یک از دانشگاه های دیگر نیست، بلکه یک دانشگاه جدی و حقیقی است که علاوه بر بعد علمی و آکادمیک، بر ارزش ها و اخلاق انسانی و ملی نیز تاکید دارد.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه راه اندازی این دانشگاه امیدهای زیادی را در دل زنده کرده، ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند الگوی مناسب و شایسته ای ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد که تحقق این مساله نیازمند مراحل رشد و توسعه تدریجی است، همان طور که در مورد مقاومت شاهد آن بودیم و روز به روز مراحل تازه تری از رشد خود را تجربه کرد.

دبیرکل حزب الله خطاب به جمع حاضر تصریح کرد: ما امید بسیاری به شما داریم و در کنار شما خواهیم ماند و از شما حمایت خواهیم کرد، اما در هر صورت زحمت این کار بر دوش شماست؛ شما در صف اول این جبهه قرار دارید اما ما در پشت جبهه هستیم و نقش پشتیبانی از شما را داریم و شما انشاءالله این مسئولیت بزرگ را ایفا خواهید کرد.

وی تاکید کرد: امیدوارم دانشگاه معارف اسلامی الگوی خوبی در زمینه علمی و آکادمیک و در تربیت دانشجویان و رشته های تحصیلی ارائه دهد و به ارزش های اخلاقی و انسانی و بعد معنوی در کنار بعد علمی اهمیت دهد و با ارائه تولیدات علمی، زیر بنای امور دیگر قرار گیرد.

کد خبر 304434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha