همشهری آنلاین: برخی پایگاه‌های اجتماعی اعلام کردند آنتوان لحد مزدور لبنانی رژیم صهیونیستی که در زمان اشغال جنوب لبنان توسط ارتش صهیونیستی فرمانده به اصطلاح ارتش جنوب لبنان بود، در پاریس پایتخت فرانسه مرده است.

مرگ آنتوان لحد مزدور لبنانی رژیم صهیونیستی در پاریس

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی از جمله روزنامه های النهار و الاخبار نوشتند که رادیو رژیم صهیونیستی ضمن تایید خبر مرگ لحد اعلام کرده است که هفته آینده جنازه این مزدور در پاریس تشییع و برای دفن به زادگاهش در شهرک کفر قطره در منطقه شوف لبنان منتقل خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه اجتماعی، آنتوان لحد که هنگام مرگ بیش از 88 سال داشت روز پنجشنبه گذشته به دلیل بیماری در پاریس مرده است.

النهار خاطرنشان کرد: لحد در حالی در پاریس مرد که به موجب یک حکم قضایی و اتهام جنایتکار جنگی اجازه ورود به خاک فرانسه را نداشته است.

لحد بعد از مرگ سعد حداد موسس به اصطلاح ارتش جنوب لبنان مورد حمایت رژیم صهیونیستی هنگام شعله ور شدن آتش جنگ در لبنان در سال 1975 جایگزین او شد و هنگام فرار ارتش صهیونیستی از جنوب در سال 2000 به تل آویو رفت و اداره یک رستوان کوچک با نام بیبلوس به او سپرده شد.

دستگاه قضایی لبنان در سال 2001 در دادگاهی حکم بازداشت لحد را صادر و دادگاهی در جنوب لبنان هم در سال 2002 حکم زندان ابد با اعمال شاقه برای او صادر کرد.

سهی بشاره وابسته به حزب سوسیالیست در سال 1989 تلاش کرد تا لحد را به دلیل همدستی با دشمن صهیونیستی علیه ملت لبنان از میان ببرد.

وی از شنیدن خبر مرگ آنتوان لحد ابراز خرسندی کرده است.

لوریان لوگور روزنامه فرانسه زبان چاپ بیروت هم خبر مرگ این مزدور رژِیم صهیونیستی را منتشر کرد و به نقل از منابع نزدیک به خانواده لحد نوشت که صهیونیست ها با سردی با خبر مرگ این مزدور خود برخورد کرده اند.

این روزنامه افزود: بستگان لحد قصد دارند بیستم ماه کنونی میلادی در شهرک کفر قطره مراسمی به مناسبت مرگ او برگزار کنند.

مقامات لبنانی هنوز خبر مرگ لحد را تایید و یا تکذیب نکرده و در باره اجازه انتقال جنازه او به شهرک کفرقطره ابراز نظر نکرده اند.

کد خبر 306964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha