همشهری‌آنلاین: ساکنان بیروت بار دیگر در اعتراض به بحران زباله‌های انباشته شده در خیابان‌های پایتخت لبنان دست به تظاهرات زدند و در پی درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی، بیش از ۷۰ تن زخمی شدند.

lebanon

هم‌زمان با با اين اتفاق، نیروهایی از ارتش لبنان  برای جلوگيري از انجام اقدام‌هاي خرابکارانه تظاهرکنندگان در خیابان‌های بیروت مستقر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،ساکنان بیروت در اعتراض به ناتوانی دولت از ایجاد راهکاری برای حل بحران زباله‌ها و به دعوت فعالان لبنانی دست به تحصن زده‌بودند که در ادامه با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شدند.

کار جمع‌آوری زباله در بیروت در دست چند پیمانکار است که برای این کار از دولت پول می‌گیرند. به‌تازگي دولت به دلایل سیاسی و مشکلات داخلی از تمدید قرارداد با برخی از این پیمانکارها خودداری کرده که این امر باعث انباشته شدن زباله در بعضی مناطق پایتخت شده است.

در همین راستا تعدادی از جوانان لبنانی به طرف نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند. این جوانان تلاش کردند موانعی را که نیروهای امنیتی برای ممانعت از رسیدن تظاهرکنندگان به مقر دولت ایجاد کرده بودند، از سر راه بردارند.

نیروهای امنیتی لبنان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان خشمگین از گاز اشک‌آور استفاده کردند که در پی این اقدام تعداد زیادی از تظاهرکنندگان دچار حالت خفگی شدند.

تظاهرکنندگان لبنانی خواهان استعفای دولت به دلیل ناتوانی در حل بحران زباله‌ها شدند.

کد خبر 304861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha